۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
تصمیمات اقتصادی کشور مبنای علمی ندارد
یک فعال اقتصادی:

تصمیمات اقتصادی کشور مبنای علمی ندارد

گرگان_ ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو گفت: تصمیماتی که در حوزه اقتصادی کشور گرفته می شود مبنای عملی ندارد.

امیر حسین ساداتی در گفتگو باخبرنگار بازار با بیان اینکه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به تولید دانش بنیان بها داد، اظهار کرد: این امر مختص تولید نیست بلکه در تمامی حوزه ها این تصمیمات باید براساس علم و دانش گرفته شود.

مدیرعامل شرکت اریکو افزود: ۸۵ درصد فعالیت های اقتصادی کشور متعلق به دولت است ضمن اینکه ۹۳ درصد فعالیت های صادراتی هم دولتی است.

وی یادآورشد: دولت ما در حال حاضر مصرف کننده است بنابراین درآمد ارزی و منابع مالی خود را صرف هزینه های جاری کشور می کند.

ساداتی با بیان اینکه 15درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در حالی که بخش اعظمی از اقتصاد کشور در دست دولت است اما دولت بنا دارد تا 70 درصد درآمد بودجه 1402 را از طریق دریافت مالیات از بخش خصوصی تامین کند.

وی با تاکید بر این مطلب که اقتصاد کشور باید مردم محور باشد، افزود: نقش دولت در اقتصاد باید به صورت بسترساز و ریل گذار باشد و به این ترتیب شرایط را برای حضور بخش خصوصی مهیا کند.

مدیرعامل شرکت اریکو خاطر نشان کرد: اگر چالش های اقتصادی کشور رفع نشود به زودی با بحران بدی مواجه خواهیم شد که تولید کننده و مصرف کننده را از پای در می آورد.

به گفته وی، علت نوسانات شدید در بازار قیمت گذاری دستوری توسط دولت بوده و موجب کاهش قدرت خرید مصرف کننده شده است.

ساداتی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مصرف، از میزان تولید می کاهد، افزود: خط فقر از ابتدای سال تا کنون ۵۰ درصد افزایش یافته و به رقم ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور مشکلات فراوانی دارد،گفت: باید نقش دولت در اقتصاد کمرنگ شود و از گرفتن تصمیمات خلق الساعه پرهیز کند.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha