۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
جریمه دیرکرد بدعهدی خودروسازان باید اثربخش باشد| قیمت خودرو ملی نباید براساس نرخ ارز محاسبه شود
نماینده مردم علی آباد در مجلس:

جریمه دیرکرد بدعهدی خودروسازان باید اثربخش باشد| قیمت خودرو ملی نباید براساس نرخ ارز محاسبه شود

نماینده مردم علی آباد در مجلس درباره وضعیت تحویل خودروهای پیش فروش شده در ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان، گفت: جریمه دیرکرد تحویل این خودروها باید به گونه‌ای تعیین شود که بازدارنده باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی درباره افزایش قیمت خودرو، گفت: در حال حاضر خودرو از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده بنابراین تقاضا در این بازار افزایش یافته است در واقع به دلیل رشد نقدینگی، مردم برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید خودرو می‌روند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی درباره تحویل خودروهای پیش فروش شده در ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان افزود: جریمه دیرکرد تحویل این خودروها باید به گونه‌ای تعیین شود که بازدارنده باشد به این معنا که خودروساز بداند به ازای هر روز تاخیر و بدعهدی ناچار است مبلغ زیادی را به خریدار بپردازد این موضوع موجب می‌شود که خودروها در موعد مقرر به خریدار تحویل داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا مشکلات این حوزه بیشتر شد، اضافه کرد: عرضه خودرو در بورس باید متوقف شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند وزیر صمت در جلسه رای اعتماد و استیضاح قول‌هایی برای ساماندهی این حوزه داد اما ما اقدامی در این زمینه ندیدیم، ادامه داد: صحبت وزیر مبنی بر اینکه قیمت خودرو متناسب با نرخ ارز افزایش می‌یابد، بی‌معنا است زیرا با این پرسش مطرح می‌شود که با پذیرش این اظهارنظر پس خودروی ملی چه مفهومی دارد؟

کد خبر: ۱۹۹٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha