۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
دولت از ظرفیت ها برای تمدید برنامه ششم استفاده نکرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت از ظرفیت ها برای تمدید برنامه ششم استفاده نکرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ارسال برنامه هفتم توسعه و تاخیر در ارسال آن و همچنین عدم ارائه لایحه ای برای تمدید برنامه ششم توسعه به مجلس، یک نوع ضعف به حساب می آید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی، با اشاره به رویکرد دولت در زمینه تاخیر در ارائه برنامه هفتم توسعه و بلاتکلیفی در زمینه درخواست تمدید برنامه ششم توسعه اظهار کرد: موضوع بودجه ۱۴۰۲ و ارسال برنامه هفتم توسعه مسئله بسیار مهمی است چراکه این دو برنامه همه اقدامات کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی تاکید کرد: به واقع اقدامات کشور در ذیل برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ رقم می خورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ارسال برنامه هفتم توسعه و تاخیر در ارسال آن و همچنین عدم ارائه لایحه ای برای تمدید برنامه ششم توسعه به مجلس، یک نوع ضعف به حساب می آید و دولت نباید این ضعف را از خود نشان می داد.

وی تاکید کرد: ضعف دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه و عدم درخواست برای تمدید برنامه ششم متاسفانه معنای مطلوبی ندارد و باعث می شود تا ما بودجه ۱۴۰۲ را به یک صورت کلی تصویب کنیم آنهم بدون اینکه درباره جزئیات و مواد آن براساس برنامه توسعه بحث و تبادل نظر زیادی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: البته ما وقتی در زمینه لایحه بودجه سالیانه بحث و تبادل نظر انجام می دهیم باز هم اشکالات زیادی در بودجه بر جای می ماند، وای به روزی که برنامه توسعه دیر و یا به مجلس نرسد.

وی تاکید کرد: دولت حتی می توانست درباره تمدید برنامه ششم توسعه از مقام معظم رهبری اذن می گرفت که این کار را هم انجام نداد چراکه مباحث مربوط به برنامه توسعه کشور، مهم هست و عدم ارسال به موقع آن به مجلس یک نقص محسوب می شود و باید این نقص را جبران کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید وظیفه خود در راستای ارائه برنامه هفتم توسعه را انجام می داد، گفت:نکته دیگر اینکه دولت هنوز بودجه ۱۴۰۲ را هم به صورت کامل به مجلس تقدیم نکرده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha