۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
تولید۱۰۰ کیلوگرم پرتقال از هر درخت در میاندرود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید۱۰۰ کیلوگرم پرتقال از هر درخت در میاندرود

میاندرود- سمسکنده ای، یک سورتینگ دار در میاندرود با اشاره به این امسال وضعیت تولید مرکبات خوب بوده است، گفت: در برخی درختان شاهد برداشت ۱۰۰ کیلوگرم پرتقال هستیم.

محمد سمسکنده ای در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به راه اندازی سورتینگ در بادله میاندرود اظهار داشت: راه اندازی سورتینگ سبب رونق کشاورزی و صادرات محصولات به کشورهای مختلف شده است.

وی با اظهار این که مازندران در بازارهای جهانی و صادرات محصولات حرف برای گفتن دارد، گفت: محصولات به روسیه، قزاقستان، اوکراین و غیره صادرات می شود.

وی وضعیت تولید مرکبات را در سال جاری مطلوب بیان کرد و گفت: امسال در برخی درختان شاهد تولید تا ۱۰۰ کیلوگرم مرکبات بودیم از این رو نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و دستگاه های پیشرفته داریم.

سمسکنده ای با بیان این که برخی تجهیزات مورد نیاز صنایع تبدیلی در منطقه وجود دارد، گفت: همچنین در شهرک صنعتی اولین شهرک تخصصی کشاورزی در دست ساخت است که تکمیل آن می تواند سبب رفع برخی مشکلات فراروی شود.

وی با عنوان این که امسال وضعیت تولید مرکبات بی سابقه بی نظیر بوده است، گفت: گرانی و تورم موجود در بازار نهاده ها مشکلات کشاورزان را مضاعف کرده است و هزینه های تولید مضاعف شده است.

وی یادآور شد: برای راه اندازی صنایع تبدیلی تجهیزات را از کشورهای پیشرفته در حال واردات هستیم و می توانیم مرکبات را فرآوری کنیم و می توان ۱۰۰ نوع فرآوری در مرکبات انجام دهیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha