۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی ماه در استان همدان
رئیس سازمان‌برنامه‌وبودجه استان همدان اعلام کرد:

اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی ماه در استان همدان

همدان - رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی ماه دراین استان خبر داد و گفت: محک زیرساخت‌ها، انطباق افراد با محیط اسکان و آماده‌سازی زیرساخت ها دنبال می شود.

به گزارش بازار؛ تورج الوانیان با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی در استان همدان اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی دقیق و توسعه کشور و استان همدان نیازمند اطلاعات و آمار متقن هستیم.

وی با بیان تاکید بر عدالت‌محوری و امنیت غذایی با بهره‌وری بابل و صرفه‌جویی آب که مد نظر مقام معظم رهبری است، افزود: مهم‌ترین اطلاعات پایه‌ای در راستای توسعه آمار و اطلاعات جمعیت، سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: در نیمه هر دهه سرشماری انجام می‌شود اما با توجه به اینکه رویکرد تغییر کرده امسال بر اساس روش ثبتی مبنا و به شکل آزمایشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه روش ثبتی مبنا با کمترین خطا انجام خواهد شد، یادآور شد: همدان تنها استانی است که در کشور به شکل استانی سرشماری می‌شود

وی خاطرنشان کرد: روش کار این سرشماری به این ترتیب است که مردم با دستگاه‌های الکترونیکی همچون موبایل به سامانه ثبت احوال رجوع و گزینه تغییر نشانی را انتخاب می‌کنند و در نهایت آدرس را تأیید و یا ویرایش می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان متذکر شد: جامعه هدف این سرشماری افراد بالای ۱۵ سال هستند چراکه رمز پشت کارت ملی لازمه این روش است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع مراجعه حضوری و تلفنی در این مرحله از سرشماری وجود ندارد، اضافه کرد: مردم در جریان باشند اطلاعات هویتی خود را در اختیار افراد سودجو قرار ندهند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha