۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
هشدار جهادکشاورزی گلستان به وقوع یخبندان| تولیدکنندگان سوخت جایگزین ذخیره کنند
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

هشدار جهادکشاورزی گلستان به وقوع یخبندان| تولیدکنندگان سوخت جایگزین ذخیره کنند

گرگان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحدهای دامداری روستایی در مناطق بالادست اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: واحدهای تولیدی کشاورزی نظیر دام، طیور، پرورش گل و گیاه و صنایع مرتبط با کشاورزی برای تهیه و ذخیره سازی سوخت جایگزین و سیستم های دومنظوره سوخت برای مقابله با وقوع یخبندان اقدام کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحدهای دامداری روستایی در مناطق بالادست و زنبورداران برای تامین شکر مورد نیاز خود و حافظت کندوها از سرما اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: لازم است تولیدکنندگان حوزه کشاورزی به بررسی و راه اندازی دستگاه‌های گرمایشی جایگزین در واحدهای خود بپردازند تا درصورت قطعی سوخت فعلی، با مشکلی مواجه نشوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه باغداران نسبت به جمع آوری فوری محصول مرکبات و انتقال آن به انبارهای فنی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم‌های رفع خطر یخ‌زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی به باغداران توصیه می‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha