۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کاهش تورم در آمریکا تاثیری بر شاخص دلار نخواهد داشت| احتمال رشد بازارهای طلا و رمزارز
کامرز بانک:

کاهش تورم در آمریکا تاثیری بر شاخص دلار نخواهد داشت| احتمال رشد بازارهای طلا و رمزارز

اولریش لوشتمن، کارشناس ارشد بخش تحقیقات فارکس کامرزبانک معتقد است کاهش تورم آمریکا در آمارهای ماه دسامبر که قرر است روز پنجشنبه منتشر شود، تاثیر چندانی روی شاخص دلار نخواهد داشت.

به گزارش بازار؛ با شدت گرفتن حدس ها و گامنه زنی ها در خصوص چگونگی کیفیت اقتصاد جهانی طی روزهای گذشته از سال ۲۰۲۳، رویداد مهم در تقویم انتشار داده های آماری اقتصادی ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان طی این هفته، داده های تورم مربوط به ماه دسامبر است که روز پنجشنبه توسط اداره آمار کار این کشور منتشر خواهد شد.

در همین راستا، اولریش لوشتمن، رئیس بخش تحقیقات FX و کالا در کامرزبانک معتقد است که شاخص دلار همچنان انعطاف پذیر خواهد بود.

لوشتمن گفت: اکثر تحلیلگرانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند انتظار دارند که قیمت های مصرف کننده در ماه دسامبر افزایش نیافته باشد. اگر این تحلیل درست از آب درآید، دلار تحت فشار چندانی قرار نخواهد گرفت.

با اینحال، لوشتمن معتقد است، تورم نزدیک به صفر یا حتی صفر مطلق در آمار ماه دسامبر، تاثیر چندانی روی شاخص دلار نخواهد داشت و ارز ملی آمریکا را تضعیف نخواهد کرد.

این اظهارات لوشتمند در حالی مطرح می شود که کاهش تورم ایالات متحده طی ماه های آتی، می تواند منجر به توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو شده و یا دستکم، نرخ افزایش بهره بانکی برای مراحل بعد را کاهش دهد که نهایتا منجر به کاهش شاخص دلار و در نتیجه، قدرت گرفتن بازارهای مختلف از جمله سهام، طلا و دارایی های ریسک پذیر همچون رمزارزها خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha