کاهش وابستگی صنعت چرم به مواد اولیه وارداتی

کاهش وابستگی صنعت چرم به مواد اولیه وارداتی

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه امپکس ۱۱ گفت: وابستگی صد در صدی به مواد اولیه در صنعت چرم، امروزه کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش بازار، رسول شجری؛ با بیان اهمیت نمایشگاه امپکس برای فعالان صنعت چرم، گفت: نمایشگاه امپکس یک تحول بزرگی را در صنعت چرم، کیف و کفش و صنایع وابسته در کشور ایجاد کرده است، امروزه فعالان این صنعت با آخرین فناوری‌ها در جهت تولید و فرآوری محصولات چرمی آشنا هستند و بیش از ۳۰ خط تولید به روز در داخل کشور وجود دارد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه امپکس با توجه به کاهش میزان وابستگی تولیدکنندگان به مواد اولیه مورد استفاده این صنعت، گفت: در گذشته تولیدکنندگان صنعت چرم وابسته صد درصدی به مواد اولیه بودند، اما در چهارسال اخیر تقریبا وابستگی به مواد اولیه مثل پلی اورتون که نقش اساسی در صنعت کفش دارد کاهش یافته، تا جایی که توانسته ایم پلی اورتون را در کشور تولید و صادر کنیم.

شجری با اشاره به خودکفایی در تولید چرم مصنوعی گفت: در سال‌های گذشته وارد کننده این محصول بودیم و با حمایت‌های دولت در شناخت و بازاریابی در کشورهای منطقه، امروزه صادر کننده چرم مصنوعی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به نرخ ارز قادر نیستیم برخی از ماشین آلات نو مورد استفاده در صنعت چرم را به کشور وارد کنیم و برای رفع نیاز، با کمک مصوبه مجلس و وزارت صمت مجوز واردات ماشین آلات دسته دوم را به کشور پیدا کردیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha