۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
تخصیص ۸۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرد

تخصیص ۸۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تخصیص بودجه‌های عمرانی با تاخیر نیست، جذب منابع درآمدی کشور در ماه‌های آخر سال اتفاق می‌افتد ما در ۹ ماهه حدود ۸۵ همت پرداخت عمرانی داشتیم.

به گزارش بازار، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده بود که دولت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: این موضوعی است که در بعضی از رسانه‌ها آمده بود و مطلقاً واقعیت ندارد، امروز ما نشست خوبی را با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم کمیسیون کارشناسی و تخصصی مجلس به ریز، وارد درآمدها و هزینه‌های دولت شدیم، کاملا وضعیت عملکرد ۹ ماهه و پیش بینی ۱۲ ماهه تشریح شد، جمع بندی همه اعضای کمیسیون به خصوص ریاست کمیسیون تحقق منابع نزدیک به ۱۰۰ درصد خواهد بود و مشکلی هم نخواهیم داشت.

میرکاظمی با اشاره به میزان تحقق درآمدها در ۹ ماهه امسال ادامه داد: طی ۹ ماهه ۹۰۰ همت مجموعه منابع مان بوده که معادل آن هم مصارف انجام شده، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال منابع ما به بیش از هزار و ۳۰۰ همت برسد و انشاءالله مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت و مصارفمان را طبق برنامه‌ای که داریم حتماً انجام و به تعهداتمان عمل خواهیم کرد. نیازی هم به استقراض نخواهیم داشت، شاید بتوانیم بگوییم اولین سالی است که با کمترین مغایرت بین عملکرد و پیش بینی بودجه را مدیریت می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تخصیص بودجه‌های عمرانی با تاخیر نیست معمولاً بیشتر جذب منابع درآمدی کشور در ماه‌های آخر سال اتفاق می‌افتد ما در ۹ ماهه حدود ۸۵ همت پرداخت عمرانی داشتیم که در ماه‌های آتی با طلبی که از بانک مرکزی داریم، بحث درآمدهای نفتی است که باید تبدیل شود و آن‌ها برای عمدتاً تملک دارایی سرمایه است. امیدواریم در دو سه ماه آینده بتوانیم سقف پرداخت هایمان را بالاتر از این برسانیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha