۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
لوازم و قطعات کولر آبی

لوازم و قطعات کولر آبی

همواره لوازم و قطعات یک کولر آبی باید به خوبی کار کند تا بادی ملایم و خنک را در خانه خود احساس کنیم.

به گزارش بازار، برای این منظور چندین قطعه فعالیت میکنند مانند موتور، تسمه کولر، پمپ کولر و ... که ما در این مطلب به تسمه کولر و پمپ کولر می پردازیم.

تسمه کولر آبی

با فرا رسیدن فصل گرما، کولرهای آبی نیز شروع به فعالیت خواهند کرد. در این مواقع خیلی از افراد فراموش می‌کنند تا قبل از روشن کردن کولر آبی آن را سرویس کنند.

در چنین مواقعی از جمله قطعاتی که نیاز به تعویض خواهند داشت، تسمه کولر آبی خواهد بود.

تسمه به دلیل استهلاک زیاد و چرخش دور دینام و پره‌های کولر، به مرور زمان دچار فرسودگی، ترک و حتی پارگی خواهد شد.

اگر تسمه کولر آبی به مرور زمان و با کار کردن از حالت استاندارد و عادی خود خارج شود، اختلالاتی در سیستم کولر به وجود می‌آورد.

لوازم و قطعات کولر آبی

در این مواقع ممکن است توان و قدرت دینام کاهش پیدا کند. همچنین خنک کنندگی کولر افت پیدا کند و با سر و صداهایی از ناحیه تسمه کولر مواجهه شوید.

تسمه کولر در واقع وظیفه انتقال نیرو از دینام به پره‌های کولر آبی را دارد. به همین دلیل باید سعی شود که هر چند مدت یک بار از سلامت آن آگاه شویم و در صورت نیاز آن را تعویض کنیم.

برای تعویض تسمه کولر شما می‌توانید با کشیدن تسمه به سمت بیرون و چرخاندن، تسمه را از روی فولی دینام عبور دهید و تسمه را خارج کنید.

برای خرید تسمه کولر آبی شما نیاز به شماره و نوع تسمه مربوط به کولر آبی خود دارید. معمولا این شماره بر روی تسمه ذکر شده است.

بعد از تعویض تسمه کولر باید حتما مقدار سفتی یا شلی تسمه را تنظیم کنید.

شل بودن تسمه باعث ایجاد سرو صدا و همچنین تلف شدن انرژی کولر آبی می‌شود. در چنین مواقعی درگیری بین دینام و تسمه کاهش پیدا می‌کند و دینام نمی‌تواند همه قدرت خود را از طریق تسمه به پره‌های کولر آبی منتقل کند. در این وضعیت مقدار هوای خنک تولید شده کاهش پیدا می‌کند.

همچنین اگر تسمه بیش از حد در جای خود سفت شده باشد، باز ممکن است ایجاد سرو صدا کند. همچنین فشار بیش از حد تسمه در چنین مواقعی ممکن است به دینام آسیب وارد کند و حتی موجب سوختن دینام کولر شود.

توصیه می‌شود که بعد از تعویض تسمه، مقدار سفتی و شلی آن را حتما بررسی کنید و از آن اطمینان حاصل کنید.

پمپ کولر آبی

پمپ کولر آبی که در واقع یک دینام کوچک می‌باشد، وظیفه مکش و پمپ آب توسط شلنگ‌های کوچک به سطح بالای کولر و پاشیدن آن بر روی پوشال کولر را بر عهده دارد.

لوازم و قطعات کولر آبی

پمپ کولر آبی اگر در شرایط مناسب قرار گیرد، به ندرت دچار سوختگی و خرابی خواهد شد.

یکی از دلایل عمده خرابی پمپ‌های کولر آبی، افت آب داخل کولر خواهد بود. این افت آب ممکن است به دلیل قطعی آب و یا تنظیم نادرست شناور داخل تشتک آب باشد. اگر شناور به صورت مناسبی و در سطح بالایی تنظیم نشده باشد، موجب افت و جمع شدن آب نا کافی در تشتک آب کولر خواهد شد.

اگر آب داخل کولر افت پیدا کند، دینام با مشکل مکش آب مواجه خواهد شد. اگر به جای آب که نقش خنک کنندگی پمپ کولر را دارد، هوا مکیده و پمپ شود، دینام به مرور زمان دچار آسیب و نهایتا سوختگی خواهد شد.

پره‌های پمپ کولر آبی از جنس پلاستیک ساخته شده است و به مرور زمان دچار استهلاک و خوردگی می‌شود. این خوردگی در بازدهی پمپ کولر آبی می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. پس توصیه می‌شود که قبل از آنکه این مورد به پمپ کولر شما آسیبی وارد کند، هر سال یک بار پره‌ها را مورد بررسی و تعویض قرار دهید.

برای دوام و افزایش عمر پمپ کولر آب در هر بار سرویس کولر آبی بهتر است که حتما واتر پمپ کولر روغن کاری شود.

توجه داشته باشید که چندین ماه از سال به صورت مداوم پمپ کولر شما در حال انجام وظیفه و پمپ آب به کولر می‌باشد. این مقدار استهلاک و کار حتما نیاز به روغن کاری و سرویس خواهد داشت.

با سرویس کولر آب قبل از شروع فصل گرما و روشن کردن کولر، می‌توانید از خرابی‌های احتمالی و کاهش افت کولر آبی جلوگیری کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عملکرد صحیح و بهینه کولر آبی آشنا کنیم و با تعویض به موقع تسمه کولر و سرویس و روغن کاری پمپ کولر، از نهایت بازدهی کولر آبی استفاده کنید.

جهت سفارش لوازم و قطعات کولر آبی از جمله تسمه و پمپ کولر با فروشگاه اینترنتی تاسیساتی تماس با شماره ۰۹۱۲۷۹۵۳۸۵۸ تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۹۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha