۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
حمایت از واحدهای غیرفعال قشم با ارایه تسهیلات بانکی
فرماندار قشم خبر داد

حمایت از واحدهای غیرفعال قشم با ارایه تسهیلات بانکی

قشم - فرماندار شهرستان قشم گفت: با ارائه تسهیلات به واحدهای غیرفعال و همچنین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا باید به محقق شدن‌ شعار سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید» کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نصری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کار گروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان در سالن غدیر فرمانداری قشم اعلام کرد: برای کمک به رونق اقتصادی در این‌ منطقه لازم است واحدهای غیرفعال شناسایی و با حمایت بانک ها شرایط فعالیت اقتصادی آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف ما خروج از رکود فعالیت های اقتصادی با حمایت از  فعالیت های هدفمند است.

رئیس کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان قشم گفت: واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا هم می توانند از طریق سامانه «کارا» از تسهیلات ملی این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین اولویت دستگاه های مرتبط، اجرای برنامه و سیاست های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی است، افزود: حمایت از بنگاه های اقتصادی غیر فعال و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از  موارد مهمی است که در شرایط کنونی باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

نصری اظهار داشت: برخی مشاغل و کسب و کارها پیش از شیوع ویروس کرونا از طریق بانک ها تسهیلاتی را برای کسب و کار دریافت کرده اند اما براساس دستورالعمل ستاد کشوری مبارزه با کرونا در سه ماه گذشته فعالیتی نداشته اند لذا بانک ها باید در زمینه بازپرداخت اقساط دوران تعطیلی این واحدها چاره اندیشی کنند.

فرماندار شهرستان قشم گفت: مسائل مرتبط با فعالان اقتصادی قشم که خارج از توان دستگاه های مالی این شهرستان باشد نیز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان پیگیری خواهد شد.

وی از اعضای کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان قشم خواست هرچه زودتر تعداد واحدهای رها شده و غیرفعال را شناسایی و دلایل بیکاری این واحدها را بررسی و نتیجه آن را در جلسه بعدی اعلام کنند.

به گفته فرماندار شهرستان قشم، شماری از واحدهای اقتصادی قشم به علت بدهی در تملک بانک قرار دارند و ساختمان های با قابلیت و ظرفیت بالای اقتصادی این واحدها به عنوان انبار استفاده می شود که انتظار می رود با حمایت بانک ها بتوانیم چراغ فعالیت این گونه واحدها را در سال جهش تولید روشن کنیم.

رئیس کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان قشم  با تاکید بر اهمیت آموزش نیروهای متخصص، بر نیاز ارتباط صنایع با  جامعه دانشگاهی و فنی حرفه ای برای ارتقای فعالیت های اقتصادی در قشم تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در این‌ جلسه اعضای کار گروه اقتصادی مقاومتی متشکل از نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، رئیسان بانک ها و ادارات‌ مرتبط، حضور داشتند.

کد خبر: ۱۹٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha