۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
رایزنی برای ترخیص ۲ ساعته ۱۸۰ کامیون کالا

رایزنی برای ترخیص ۲ ساعته ۱۸۰ کامیون کالا

با رایزنی گمرک ایران و معاونت اقتصادی وزارت خارجه تعطیلات سال نو در گمرک آذربایجان از دو روز به یک روز کاهش یافت و روند فوری ترخیص محصولات معطل در مرز انجام شد.

به گزارش بازار، چند روز قبل تصاویر ارسالی تعدادی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی نشان می‌داد، به علت مشکلاتی در خروج کامیون‌های حمل محصولات صادراتی کشاورزی در مرز آستارا، نگهداری این محصولات پشت مرزها با چالش مواجه شده است.

پیگیری از گمرک ایران نشان میدهد، به دلیل تعطیلات سال نو میلادی در کشور آذربایجان گمرکات مرزی ۲ روز به صورت کامل تعطیل بوده و هیچ گونه خدمات گمرکی اعم از تخریص کالا ارائه نمیکردند. بر این اساس در روز نخست تعطیلات گمرکات مرزی در کشور آذربایجان چالش‌هایی در خصوص ترخیص و خروج کالاهای صادراتی به خصوص اقلام کشاورزی ایجاد شد.

بر این اساس بعد از عدم خروج کالاهای صادراتی ایران از مرز آستارا، رئیس کل گمرک ایران پیگیری‌ها را از معاونت اقتصادی وزارت خارجه و سفارت ایران در آذربایجان به صورت فشرده آغاز کرده و تعطیلات در گمرک مرزی در کشور آذربایجان بعد از یک روز به پایان رسید. بر این اساس هم اکنون روزانه ۱۷۰ الی ۱۸۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی کشور از گمرک مرزی آستارا خارج میشوند.

لازم به ذکر است، تشریفات مربوط به خروج صیفی جات و سایر محصولات کشاورزی از گمرک مرزی آستارا در حداقل زمان ممکن (حدود ۲ ساعت) انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha