۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
مالیات بر عایدی سرمایه قابلیت تنظیم گری بازارهای سرمایه را دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مالیات بر عایدی سرمایه قابلیت تنظیم گری بازارهای سرمایه را دارد

نماینده مجلس گفت: با تصویب و اجرای درست مالیات بر عایدی سرمایه، دیگر شاهد آشفتگی و همچنین افزایش یک‌باره قیمت‌ها در بازارهایی مثل طلا و سکه، ارز، خودرو و مسکن نخواهیم بود.

به گزارش بازار، قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، گفت: متاسفانه بازارهایی مثل طلا، سکه، ارز، خودرو و مسکن، هیچ‌گونه اهرم بازدارنده‌ای نداشته و اگر هم بوده به قدری ضعیف لحاظ شده که مثمرثمر واقع نشده است. همین موضوع در این سال‌ها به یکی از نگرانی‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است. از این‌رو، مجلس باید با دقت این طرح را بررسی و تصویب و دولت هم به درستی اجرا کند.

وی افزود: اگر طرح مالیات بر سوداگری تصویب شود یک ابزار تنظیم‌گری به وجود می‌آید که به لطف و مدد آن، دیگر شاهد آشفتگی و همچنین افزایش یک‌باره قیمت‌ها در بازارهایی مثل طلا و سکه، ارز، خودرو و مسکن نخواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکنون در رابطه با طرح مالیات بر سوداگری ابتکار عمل با مجلس است و نمایندگان در حال بررسی ابعاد مختلف طرح هستند. ما پیش از این هم، تذکراتی را در این رابطه به دولت داده بودیم و حال به مرحله‌ای رسیدیم که مالیات بر سوداگری را در قالب طرح مطرح کردیم و نمایندگان هم به ریز در حال بررسی و پخته‌تر کردن طرح هستند، چون قانون‌مند کردن این موضوع که در آینده همراه با نتیجه مثبت باشد، بسیار حائز اهمیت است.

ساعدی اظهار داشت: کمیسیون تخصصی مجلس و کارگروه‌هایی که در این باره شکل گرفته، حقیقتاً روی طرح خوب کار کرده‌اند و البته این همفکری، همچنان هم ادامه دارد و نه فقط در بین نمایندگان، که مرکز پژوهش‌های مجلس و صاحب‌نظران اقتصادی هم کمک فکری می‌دهند که در نهایت به یک نتیجه درست که به عدالت بیشتر شبیه باشد، برسیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: تا امروز که جای چنین قانونی در کشور خالی بوده، شاهد این هستیم که فرار مالیاتی افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر، برخی افراد که دنبال سوداگری و سفته‌بازی هستند، از بازار طلا، سکه، ارز، خودرو و مسکن، نهایت سودجویی را می‌برند و ضمن کسب سودهای هنگفت، مالیات هم نمی‌دهند و زیر رصد هم نیستند.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha