۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
صادرات شترمرغ از اصفهان به کشورهای عربی| کمبود نهاده‌ها پاشنه آشیل تولید
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صادرات شترمرغ از اصفهان به کشورهای عربی| کمبود نهاده‌ها پاشنه آشیل تولید

اصفهان- انصاری؛ معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تقاضا برای صادرات شترمرغ از اصفهان به ویژه از سوی کشورهای عربی وجود دارد و در این راستا افزایش تسهیلات و کمک به تولیدکنندگان ضروری است.

محمدحسن انصاری، در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان پتانسیل بسیار زیادی در تولید شترمرغ دارد، اظهار کرد: از مجموع واحدهای پرورش شترمرغ در اصفهان ۳۵ واحد پرواری به ظرفیت هفت هزار و ۵۹۸ قطعه، چهار واحد به ظرفیت چهار هزار و ۳۹۷ قطعه و ۶ واحد مولد به ظرفیت ۲۸۵ قطعه اختصاص دارند.

وی ادامه داد: همه اینها در حالی است که در سال های اخیر اصفهان همچنین توانسته در زمینه صادرات این محصول هم گام‌های خوبی بردارد و در چند سال اخیر گوشت شتر مرغ اصفهان به کشورهای عربی از جمله عراق صادر شده و علاوه بر این صادرات تخم نطفه دار نیز به کشورهایی واقع در شمال ایران انجام می شود.

معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر استان اصفهان دارای ۶۰ واحد مجاز پرورش شتر مرغ است که ظرفیت تولید این واحدها چهار هزار قطعه مولد و ۱۲ هزار قطعه پرواری برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ واحد غیر مجاز پرورش شتر مرغ نیز با ظرفیت تولید سه هزار قطعه مولد و ۱۳ هزار قطعه پرواری در استان فعال است و تنها عاملی که این صنعت را تهدید می کند گرانی و کمبود نهاده ها است.

انصاری تاکید کرد: حمایت از تولید کنندگان این صنعت می تواند صادرات بیشتر را به کشورهای منطقه فراهم کند و زمینه بخش رونق صادرات در بخش غیرنفتی باشد.

کد خبر: ۱۹۸٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha