۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
فرصت سوزی های اقتصادی و نقش کمرنگ بودجه در جهت سرمایه‌گذاری
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

فرصت سوزی های اقتصادی و نقش کمرنگ بودجه در جهت سرمایه‌گذاری

خدابخشی کارشناس بازار سرمایه گفت: کشور زمانی می‌تواند دستاورد و زیرساخت مناسبی تأمین نماید که نگاه بلندمدت در زیرساخت و افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: محمود خدابخشی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و راهکارهایی در جهت بهبود آن، اظهار داشت: دوران سه ریاست جمهوری اخیر، نشان از نقش کمرنگ در حد صفر بودجه در جهت سرمایه گذاری در ۱۷ سال اخیر است که کل بودجه به مصارف هزینه ای، جاری و روزمرگی اختصاص داده شد.

وی می گوید: دستاورد حداقل ۱۷ سال اخیر مباحث تورمی افسار گسیخته را رقم زد و نقش دولت‌ها صرفاً در جهت تأمین نیازهای ضروری و هزینه ای مصروف گردید.

نگاه بلندمدت لازمه دستاورد مناسب

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به اینکه کشور زمانی می‌تواند دستاورد و زیرساخت مناسبی تأمین نماید که نگاه بلندمدت در زیرساخت و افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری داشته باشد، ابراز داشت: متأسفانه این مهم بنابر دلایل مختلف از جمله تحریم، فرصت سوزی ها و عدم نگاه مثبتِ متولیانِ اقتصادی به افزایش توانِ بازدهی واحدهای تجاری یکی از چند نمونه نگه داشتِ صنایع به صورت استندبای بوده است.

فرصت سوزی های اقتصادی و نقش کمرنگ بودجه در جهت سرمایه‌گذاری

با ایجاد فضای مناسب جهت حمایت از تولید و صادرات منتج به اشتغال کارا و هدایت منابع جهت سرمایه‌گذاری در بخش های مولد، ورود منابع ارزی به کشور تسهیل و شرایط رو به بهبود خواهد رفت

اقدامات لازم در جهت بهبود شرایط اقتصادی

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه مدیران و متولیان اقتصادی می‌بایست شرایط رقابتی سالم و حتی تشویقی در بخش های مولد ایجاد نمایند، تأکید کرد: سیستم و برنامه های مدون طی ۱۷ سال اخیر نشان‌دهنده عدم رشد GNP واقعی است در حین اینکه چاپ پول، استقراض و حمایت از سپرده گذاری بانکی بیشترین ضربه بر پیکره اقتصاد ایجاد نموده است.

خدابخشی در نهایت با اشاره به تنها راه برون رفت از شرایط فعلی، خاطرنشان کرد: با ایجاد فضای مناسب جهت حمایت از تولید و صادرات منتج به اشتغال کارا و هدایت منابع جهت سرمایه گذاری در بخش های مولد، ورود منابع ارزی به کشور، شرایط تسهیل رو به بهبود خواهد رفت.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha