۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
قوانین مهاجرت به کانادا تغییر کرد!

قوانین مهاجرت به کانادا تغییر کرد!

شاید راه‌های مهاجرت به کشور کانادا ثابت باشد؛ اما قوانین هرسال تغییر می‌کنند.

به گزارش بازار، شاید راه‌های مهاجرت به کشور کانادا ثابت باشد؛ اما قوانین هرسال تغییر می‌کنند. قوانین مهاجرت به کانادا هرساله توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی منتشر می‌شود و مانند دستورالعملی شرایط پذیرش مهاجران را در آن سال نشان می‌دهد. در این دستورالعمل شرایط برای برنامه‌های اقتصادی مهاجرت، مهاجرت خانوادگی و کلاس بشردوستانه متفاوت خواهد بود.

بر اساس قانون دولت کانادا و قانون مهاجرت، این شرایط تا نوامبر هرسال ارائه می­شود. اگر شما هم، اکنون در پی مهاجرت هستید و به‌تدریج شرایط را فراهم می‌کنید، لازم است تا با کمک متخصصان هرمس اپلای شرایط را بررسی کنید تا در میانه راه با مشکل مواجه نشوید. پیش از آن این مقاله را مطالعه کنید!

راه‌های رسیدن به کانادا را بررسی کنید

قبل از این‌که بخواهید قوانین سال پیش رو را از نظر بگذرانید، بهتر است به این موضوع بپردازید که چه راه‌هایی برای دریافت مجوز اقامت وجود دارد و کدام‌یک مناسب شما است. بیشترین گزینه که روش نیمی از جمعیت مهاجران را به خود اختصاص می‌دهد، مهاجرت اقتصادی است. این شیوه راهی برای رشد اقتصاد این کشور بوده و افراد بسیاری هم آن را بر می‌گزینند.

اکسپرس اینتری کانادا یکی از روش­های اصلی مهاجرت اقتصادی است که خود از سه زیرمجموعه کارگر ماهر، مشاغل حرفه‌ای و تجربه کانادایی تشکیل می‌شود. بخش دیگر شیوه اقتصادی برای اخذ اقامت اقتصادی برنامه نامزد استانی است که بخشی از مهاجران از آن برای رسیدن به زندگی در کانادا استفاده می‌کنند.

اکسپرس اینتری کانادا

در این شیوه به هر استان یا ایالت اجازه داده شده است تا بتواند نیروی کاری را که نیاز دارد، از میان نامزدهای اخذ اقامت انتخاب کند. بیایید به‌صورت گذرا همه این شیوه‌ها را بررسی کنیم. تنها دقت کنید هرکدام از این شیوه‌ها در میان سطوح سه‌ساله اخذ مجوز جای می‌گیرند:

برنامه اقتصادی

برنامه اقتصادی یکی از اصلی‌ترین شیوه‌هایی است که مهاجران از طریق آن می‌توانند به رؤیای زندگی در کانادا برسند. قوانین مهاجرت به کانادا در این قسمت بیشترین تغییر را شاهد است. این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

  • کارگران ماهر فدرال: این گزینه جزو برنامه‌های اکسپرس اینتری کانادا است و به افرادی کمک می‌کند که تحصیلات لازم را دارند، دارای تجربه هستند و به زبان انگلیسی یا فرانسوی هم تسلط دارند. افرادی که دارای مهارت در رشته‌هایی بوده که برای استقرار اقتصادی لازم است نیز در این گروه جای می‌گیرند.
  • مشاغل ماهر فدرال: مدیریت اکسپرس اینتری برای مهاجرانی است که متقاضی برخی شرایط شغلی نیازمند به مهارت هستند.
  • تجربه کانادایی: اگر سابقه کار یا تحصیل در این کشور را دارید، با این شیوه می‌توانید مهاجرت کنید.
  • شیوه آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس: برخی کارفرمایانی که در آتلانتیک از طرف دولت تعیین شده‌اند، می‌توانند کارگر ماهر یا فارغ‌التحصیلان بین‌المللی را در منطقه نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک استخدام کنند. این مناطق به‌عنوان مناطق آتلانتیک یا مهاجرت اقیانوس اطلس معروف هستند.
  • برنامه مراقبین: اگر بتوانید از کودکان و افرادی مراقبت کنید که نیاز به مراقبت پزشکی بسیار بالا دارند، می‌توانید درخواست دهید.
  • کسب‌وکار فدرال: اگر از نظر دولت واجد شرایط باشید، می‌توانید برخی مشاغل جدید را راه‌اندازی کنید یا مشاغلی که وجود داشته اند را دوباره رونق ببخشید.
  • برنامه استانی نامزد: ایالات می‌توانند نامزدین مهاجرت از طریق راه‌های اقتصادی را که واجد شرایط هستند، معرفی کنند تا اقامت دائم بگیرند.
  • کارگران ماهر و کسب‌وکار کبک: این ایالت از نظر شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا با سایر شهرها متفاوت است.

برنامه برای خانواده‌ها

این شیوه نیز راه‌های مختلفی را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: شیوه حمایت مالی از همسر و فرزند او، برنامه پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، برنامه برای افراد محافظت شده در کانادا و خانواده‌های آنان که در خارج از کانادا هستند، برنامه برای پناهندگانی که تحت حمایت افراد و سازمان‌های دولتی قرار دارند، برنامه برای پناهندگانی که تحت حمایت دولت کانادا هستند، برنامه ویزا برای تحصیل در کانادا.

قوانین در نوامبر منتشر می‌شوند.

چرا قوانین کانادا تغییر می‌کند؟

دولت کانادا از سال ۱۸۶۹ قوانینی تعیین کرد که به‌موجب آن پذیرش مهاجران انجام می‌شود. قوانین مهاجرت به کانادا در طول زمان تغییر پیدا می­کنند و متناسب با شرایط موجود تکامل می‌یابند. این تغییرات بر اساس جو اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی روز کانادا انجام می‌شود. حتی در پایان قرن نوزدهم محدودیت بسیار بیشتری برای پذیرش وجود داشت که از نژادپرستی و تبعیض در این زمینه سرچشمه می‌گرفت.

در اوایل قرن بیستم معیار ورود مهاجران، مهارت حرفه‌ای و تحصیلی آنان بود و تنها چند قانون در ارتباط با رنگ پوست باقی ماند. از سال ۱۹۷۱ به این سمت، تنوع فرهنگی مهاجران کانادایی بیشتر شد و به‌عنوان یک مؤلفه اصلی هویت کانادا، به دنیا معرفی شد.

نظر دولت در مورد مهاجران چیست؟

مهاجران زیادی سالانه به کانادا می‌روند و مردم کانادا همیشه استقبال گرمی از این افراد داشته‌اند. جالب است بدانید مردم کانادا سال ۲۰۲۱ موافق مهاجرت بودند و تنها ۳۰ درصد عقیده داشتند که میزان مهاجران بسیار زیاد است. اتباع این کشور به دلیل تنوع فرهنگی موجود، در مقایسه با اتباع سایر کشورها، بسیار نظر مثبت و نگاه خوبی به مهاجران دارند.

دلیل این امر به دلیل تبلیغاتی است که دولت کانادا انجام داده است. دولت عقیده دارد ورود مهاجران می‌تواند به چرخیدن چرخ اقتصاد کمک بیشتری کند؛ در نتیجه هرساله این قوانین را به نحوی تغییر می‌دهد که مهاجران بیشتری به این کشور سفر کنند.

چند اطلاعیه در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ در زمینه مهاجرت وجود دارد؟

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز ذکر کردیم اغلب قوانین مهاجرت به کانادا تا اوایل نوامبر سال جاری اعلام می‌شود. این برنامه در سال ۲۰۲۱ اعلام نشد و این مطلب تا فوریه ۲۰۲۲ ادامه پیدا کرد. همین امر موجب شد تا دو برنامه در سال ۲۰۲۲ اعلام شود؛ اما این برنامه‌ها چه بودند؟

یکی از قوانینی که در این سال تغییر پیدا کرد، برنامه سطوح مهاجرت بود. براین‌اساس کانادا تمایل داشت تا در سال ۲۰۲۲ تعداد افرادی که قرار است به‌صورت دائم اقامت داشته باشند را به ۴۳۱۶۵۴ نفر تغییر دهد و البته این کار از میان همه گروه‌های مهاجر انجام شود. بر اساس آنچه مصوب شد، این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۴۵۱۰۰۰ نفر افزایش خواهند یافت.

این رقم که تابه‌حال تنها ۳۰۰۰۰۰ نفر بوده است، تا کنون از میان افرادی انجام شده که از طریق کلاس اقتصادی مهاجرت کرده بودند. به‌صورت کلی از این رقم حدود ۲۴۱۸۵۰ نفر یا ۶۰ درصد جمعیت از میان کلاس اقتصادی بوده و ۱۰۵۰۰۰ مهاجر از طبقه خانوادگی و حدود ۸۰۰۰ نفر از پناهندگان و افراد بشردوست انتخاب ‌شده­اند.

کمی امیدوار باشید

برخلاف آنچه انتظار می­رفت، قوانین مهاجرت به کانادا با تغییر خود تعداد افراد بیشتری را شامل می‌شود. این تعداد از ۲۵۰۰۰۰ نفر در ۲۰۱۵ به ۴۵۱۰۰۰ نفر در ۲۰۲۴ افزایش‌یافته و افرادی هستند که کانادا به آن‌ها اقامت دائم داده است. حتی اپیدمی کرونا نیز نتوانست مانع از این افزایش شود. اداره مهاجرت کانادا تمایل دارد هم‌زمان با افزایش تعداد این افراد با ادارات دولتی و سایر سازمان‌ها هم‌راستا شود تا بتواند به‌صورت متعادل مکان و نحوه اقامت دایم مهاجران را در برنامه‌های خود متعادل کند.

چرا کانادا عاشق مهاجران است؟

اداره مهاجرت با مشورت بخش‌های مختلف دولتی طرح سطوح مهاجرت را ایجاد کرده است تا هم از دستورات این سازمان حمایت شود و هم بتواند باعث رشد ارائه کمک‌های بشردوستانه، ترویج فرهنگ خانواده و از همه مهم‌تر رشد اقتصاد کانادا شود. به عقیده دولت کانادا مهاجران جدید برای اقتصاد کانادا بسیار مهم و حیاتی هستند. آن‌ها هم نیروی کار کانادا را تأمین می‌کنند، هم به‌وسیله پرداخت مالیات‌بردرآمد اقتصاد را رشد می‌دهند. در نتیجه قوانین مهاجرت به کانادا متناسب با این قانون تغییر می‌کند.

دولت می‌تواند از این مالیات برای زیرساخت‌ها، مراقبت بهداشتی، آموزش، بازنشستگی و تأمین هزاران مورد دیگر که در کانادا با مشکل روبه‌رو است، استفاده کند. به عقیده دولت، اتباع خود کانادا جمعیتی رو به پیری دارند و اغلب افراد در سنین ۶۵ سالگی هستند. پس اگر مهاجران بیشتری به کانادا بروند، می‌توانند استانداردهای زندگی را افزایش دهند.

شما باید چه کنید؟

اگر شما هم قصد دارید یکی از افرادی باشید که شانس دریافت اقامت دائم را دارد، باید بااحتیاط گام بردارید. قوانین مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد کانادا این دریچه را بیش از گذشته بازکرده و به افراد بیشتری شانس ورود به این گروه را داده است. پس شما نیز می­توانید یکی از این افراد باشید.

ما به شما توصیه می‌کنیم بی‌گدار به آب نزنید. حتماً با یک فرد مجرب و حرفه‌ای مشورت کنید و گام‌های خود را مطمئن بردارید؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید یکی از این افراد باشید. تنها کافی است به هرمس اپلای بروید، مشاوران مجموعه هرمس اپلای رزومه‌ای پر از پرونده‌های موفق مهاجرت را دارند. با کمک آنها بهترین شیوه را در بهترین حالت برگزینید و شانس خود را افزایش دهید.

قوانین به نفع شما است

اداره مهاجرت کانادا هرساله پیش از ماه نوامبر قوانین جدیدی را اعلام می‌کند که بر اساس آن افرادی که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند، بدانند چه گامی باید بردارند و چه شرایطی پذیرای آن‌ها است‌. قوانین مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط کشور، فرهنگ حاکم بر دنیا و مواردی از این دست تغییر می‌کند و هر ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اگر شما هم تمایل دارید شانس مهاجرت را به دست آورید، می‌توانید سری به سایت هرمس اپلای بزنید و از مشاوران این مجموعه کمک بخواهید.

مشاوره مهاجرت

کد خبر: ۱۹۸٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha