۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶
مالیات بر سفته بازی اقتصاد را به ریل باز می گرداند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مالیات بر سفته بازی اقتصاد را به ریل باز می گرداند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ اگر طرح مالیات بر سوداگری به طور صحیح به تصویب رسیده و از سوی دولت اجرا شود، حتماً می تواند اثرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده، با اشاره به طرح مالیات از و سفته‌بازی و سوداگری در مجلس اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم به طور خاص در کمیسیون اقتصادی دنبال می شد طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود.

وی افزود: شروع بررسی این طرح در مجلس همزمان با آسیب‌های بازار سرمایه در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ و خروج پول از این بازار و تزریق آن در بازارهای موازی اعم از دلار، ارز مسکن، طلا و خودرو بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن زمان و مقطع ضرورت مقابله جدی با سوداگران و سفته‌بازی در مجلس مدنظر قرار گرفت تا ما به صورت جدی تر و با سرعت بیشتری این طرح را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی طرح بسیار حساسی است، اظهار کرد: این طرح موافقین و مخالفین زیادی را حتی در بین نمایندگان دارد لذا برخی از همکاران ما معتقد هستند که این طرح می تواند باعث آسیب به دهک های پایین جامعه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نمایندگان موافق این طرح هم به طور جدی معتقدند که با اجرای این طرح که انتظار داریم پس از تصویب آن، دولت به جد و به سرعت به آن ورود کند، از سوداگری در بازارهای موازی بازار سرمایه جلوگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح می تواند از سوداگری در بازار ارز، مسکن و خودرو جلوگیری کند، لذا اگر این طرح به طور صحیح به تصویب رسیده و از سوی دولت اجرا شود، حتماً می تواند اثرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: این طرح می تواند به رونق بازار های مالی کمک کرده و از ایجاد بازارهای مالی غلط جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha