۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
 شهرک جدید ۹۰۰ هکتاری در شهرستان قیدار ایجاد خواهد شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

 شهرک جدید ۹۰۰ هکتاری در شهرستان قیدار ایجاد خواهد شد

زنجان- رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در شهرستان قیدار شهرک ۹۰۰ هکتاری جدید ایجاد خواهد شد تا مشکل مسکن مردم رفع شود.

‌تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: در شهرستان قیدار شهرک ۹۰۰ هکتاری ایجاد خواهد شد تا مشکل مسکن مردم حل شود.

وی ابراز داشت: همچنین زمین هزار هکتاری لیل آباد به صورت رایگان در اختیار مردم برای نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا می کند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به زمین‌هایی که سازمان بنیاد مستضعفان در اختیار داشته و همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد اشاره کرد و بیان داشت: در همین راستا هفته آینده پیش‌پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد، مصوب خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است و انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود،تاکید کرد: مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی داریم اما با این وجود چند نقطه برای خرید یا توافق دنبال می‌کنیم،ابراز داشت: بنیاد مستضعفان همچنین دارای زمینی است که بنا شده است با سه درصد تخفیف در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه حدود پنج هزار نفر از متقاضیان مسکن در زنجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، افزود: در این میان انتظار داریم در خصوص قیمت زمین به توافقاتی برسیم و تخفیف‌هایی نیز شامل شود که اولویت ما در این خصوص تهاتر است و می‌توانیم زمین مرغوب در زنجان واگذار کنیم.

رضایی گفت: دولت تلاش دارد تا با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن جامه عمل بپوشاند و معتقدیم برای پیشبرد اهداف در این حوزه، باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها نیز باشیم و این همراهی می‌تواند متقاضیان را در دست‌یابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن یاری دهد.

وی یاد آور شد: معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌الثبت مستثنی شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha