۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
آمازون ۱۸ هزار شغل را به دلیل عدم اطمینان اقتصادی حذف می کند
رئیس شرکت اعلام کرد؛

آمازون ۱۸ هزار شغل را به دلیل عدم اطمینان اقتصادی حذف می کند

رئیس آمازون به استخدام سریع این شرکت در سال‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید ۱۸ هزار شغل را از نیری کار خود حذف می کند.

به گزارش بازار، آمازون اعلام کرده است که بیش از ۱۸ هزار شغل را از نیروی کار خود حذف می کند - بزرگترین مجموعه اخراج در تاریخ شرکت آمریکایی – و سازنده نرم افزار تجاری سیلز فورس قرار است ۸ هزار کارگر را در آخرین پاکسازی مشاغل فناوری اخراج کند.

آمازون در بیانیه ای به «اقتصاد نامطمئن» اشاره کرد و گفت که غول تجارت الکترونیک «در طی چند سال گذشته به سرعت نیرو استخدام کرده است».

مدیر اجرایی آمازون، «اندی جاسی»، به کارمندان گفت: بین کاهش‌هایی که در ماه نوامبر انجام دادیم و کاهش‌هایی که امروز به اشتراک می‌گذاریم، قصد داریم بیش از ۱۸۰۰۰ نقش را حذف کنیم. آمازون دوره های اقتصادی دشوار را پشت سر گذاشته و به این کار ادامه خواهد داد. این تغییرات به ما کمک می کند تا فرصت های بلندمدت خود را با ساختار قوی تر دنبال کنیم.

کارگران کالاها را در انبار آمازون جابجا می کنند و مشاغل رویایی آنها را به دره سیلیکون آورد. اکنون آنها بیکار شده اند و در وضعیتی «غیر مطمئن» قرار دارند. این اخراج بیشتر بر فروشگاه‌های آجر و ملات شرکت که شامل آمازون فرش و آمازون گو و سازمان‌های PXT آن است که منابع انسانی و سایر وظایف را مدیریت می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. کاهش مشاغل نشان‌دهنده چرخش سریع برای خرده‌فروشی است که اخیراً سقف دستمزد پایه خود را دو برابر کرده است تا به‌شدت برای استعداد یابی رقابت کند.

اخراج ها به ۶ درصد از نیروی کار شرکت آمازون که تقریباً ۳۰۰۰۰۰ نفر است، می رسد. در ماه نوامبر، جاسی به کارکنان گفته بود که به دلیل چشم انداز اقتصادی و استخدام سریع شرکت در چند سال گذشته، اخراج ها در راه است. اعلامیه روز چهارشنبه شامل کاهش مشاغل قبلی بود که شماره گذاری نشده بود. این شرکت مستقر در سیاتل نیز خریدهای داوطلبانه ارائه کرده بود و هزینه ها را در سایر زمینه های تجارت گسترده خود کاهش داده است.

در همین حال، سیلز فورس اعلام کرد که حدود ۸۰۰۰ کارمند یا ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند. کاهش‌هایی که روز چهارشنبه اعلام شد، تا کنون بزرگترین کاهش در تاریخ ۲۳ ساله شرکت سانفرانسیسکو است. اخراج ها به دنبال تغییر در رده های بالای سیلز فورس انجام می شود.

به گفته این شرکت و شرکت آمازون، کارگران نیروی فروش که شغل خود را از دست می دهند، نزدیک به پنج ماه حقوق، بیمه درمانی، منابع شغلی و سایر مزایا دریافت خواهند کرد. آمازون همچنین گفت که پرداخت جدایی، مزایای بیمه درمانی انتقالی و پشتیبانی از کاریابی را نیز ارائه می دهد.

سیلز فورس در ژانویه ۲۰۲۰، درست قبل از شیوع بیماری همه گیر، حدود ۴۹۰۰۰ نفر را استخدام کرد. نیروی کار سیلز فورس امروزه ۵۰٪ بیشتر از نیروی قبل از بیماری همه گیر کوید ۱۹ است.

ماه گذشته نیز بعد از متا و توییتر، آمازون اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند. گفته می‌شود این اخراج‌ها به دلیل اوضاع نابسامان اقتصاد جهانی است. اندی جسی، مدیرعامل شرکت آمازون اعلام کرد که به دلیل ضعف اقتصادی و کند شدن روند رشد تجارت خرده‌فروشی، این شرکت در ماه‌های اخیر به کاهش هزینه‌ها روی آورده است.

این تعدیل نیرو برای آمازون که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تعداد کارمندانش را دو برابر کرد یک عقب‌گرد بسیار بزرگ به حساب می‌آید. قابل ذکر است این شرکت از انتهای سال ۲۰۱۹ تا پایان ۲۰۲۱ تعداد کارمندانش را از حدود ۸۰ هزار نفر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رساند. پس از این اتفاق آمازون به سمت رشدی تدریجی در حوزه کسب‌وکار خرده‌فروشی قدم برداشت اما ناگهان ورق برگشت و این رشد به زیان گسترده و تعدیل نیرو بدل شد.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha