۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان جذب بازار کار می‌شوند
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان:

۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان جذب بازار کار می‌شوند

سمنان – سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی نقش مؤثری در ایجاد توسعه پایدار در کشور ایفا می‌کند، گفت: ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

رضا نقدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی مهم‌ترین رکن برای ایجاد پیشرفت و توسعه پایدار در یک کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان جذب بازار کار می‌شوند.

وی بابیان اینکه تربیت متخصصان کارآفرین و تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: زمینه‌های لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان از این طریق فراهم خواهد شد.

فقدان مهارت معضل اساسی جوانان جویای کار

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی را مهم‌ترین هدف از اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی این نهاد دانست و گفت: پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و فنّاوری و افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری از دیگر رویکردهای این دانشگاه در سال جاری است.

نقدی با اشاره به اینکه خوداشتغالی نتیجه مهم برگزاری دوره‌های آموزشی و تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: فقدان مهارت به یک معضل اساسی برای جوانان جویای کار تبدیل‌شده است.

وی رفع این مشکل را درگرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش‌ها دانست و گفت: استان سمنان دارای چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و امیرآباد دامغان است.

کد خبر: ۱۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha