۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات کامیون‌داران و رانندگان
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات کامیون‌داران و رانندگان

معاون اجرایی رئیس جمهور، درباره مصوبات سفر استانی دولت به بهارستان و دستورهای رئیسی برای حل مشکلات کامیون‌داران و رانندگان این شهرستان در زمینه‌هایی مانند سوخت و تأمین لاستیک، توضیح داد.

به گزارش بازار، محسن منصوری گفت: رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان بهارستان، دستورها و تذکراتی دادند. درباره تعدادی از مصوبات عمرانی و اقتصادی و پایانه بار اکبرآباد، اشاره مختصری دارم.

معاون اجرایی رئیس جمهور، تصریح کرد: درباره مصوبات اقتصادی و عمرانی، تکمیل کمربندی جنوبی شهرستان بهارستان از مصوبات مهمی بود که با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در مصوبات سفر، اجرایی خواهد شد. حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بنا شد برای احداث تصفیه خانه بهارستان و شبکه آب و فاضلاب این شهرستان اختصاص داده شود. صدور مجوز اتصال متروی اسلامشهر به بهارستان از سوی شورای عالی ترافیک کشور از مصوبات مهمی بود که آقای رئیس جمهور تأکید داشتند ان‌شاء‌الله تصمیم گیری، اجرایی و عملیاتی شود و همچنین اختصاص تسهیلات بازسازی بافت فرسوده شهرهای صالحیه، نسیم شهر و گلستان از سوی شرکت بازآفرینی شهری، از جمله دستورهای آقای رئیسی بود.

منصوری، گفت: در حوزه اجتماعی هم رئیس جمهور مواردی را در سفر تأکید داشت، اولاً مقرر شد سازمان بهزیستی برای موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان، برنامه متمرکز و فشرده‌ای را ان شاء الله داشته باشیم و اجرا کنیم. همچنین اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیری و در این شهرستان، اجرایی و عملیاتی می‌شود. بهارستان حدود ۱۲ سال است که تبدیل به شهرستان شده و در حوزه زیرساختی، از جمله استقرار ادارات و دستگاه‌ها هنوز نقص‌هایی وجود دارد. آقای رئیسی دستور داد که همه ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان با یک ساختار کاملاً چابک و هدفمند و مؤثر در سطح شهرستان مستقر شوند که این را هم سازمان اداری و استخدامی کشور دنبال خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره موضوع پایانه باربری، اظهار داشت: رئیس جمهور، بلافاصله بعد از حضور در این پایانه دستور داد که یک گروه از مرکز ارتباطات مردمی و بازرسی ریاست جمهوری در پایانه مستقر شدند. این گروه با عموم رانندگان، صحبت و مسائل و مشکلات آنان را ثبت کرد که تبدیل به گزارشی شده است و ان‌شاء‌الله خدمت رئیس جمهور برای تصمیم‌گیری تقدیم می‌شود.

منصوری، تصریح کرد: آقای رئیسی، چند مورد را دستور دادند. نکته نخست که بعضی از رانندگان محترم گله داشتند، موضوع نوسازی ناوگان بود. با توجه به اینکه بسیاری از ناوگان حاضر در سامانه حمل و نقل کشور، فرسوده است، نیاز است که یک نوسازی فوری انجام شود. در بحث نوسازی ناوگان، دولت، اصل را بر تقویت تولید داخل و استفاده از ظرفیت تولید کارخانجات داخلی گذاشته است، اما با توجه به اینکه در این حوزه محدودیت وجود دارد، از قبل هم مجوز واردات برای خودروهای سنگین صادر شده بود. حدود سه هزار خودرو الآن در گمرکات داریم که در فرایند پلاک‌گذاری و ورود خودروها مشکلاتی وجود داشت. رئیس جمهور دستور داد در اسرع وقت، این مشکل حل و فصل شود و سریع، مسیر ترخیص این خودروها طی شود تا به امید خدا یک حرکت جدی در حوزه نوسازی ناوگان، انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: کامیون‌داران و رانندگان عزیز، گله‌هایی در زمینه گرانی لوازم یدکی و لاستیک داشتند که مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع را دنبال کند تا بتوانیم به این عزیزان کمک کنیم. درباره شرکت‌های حمل و نقل مستقر در مجموعه پایانه اکبرآباد نیز نکات و مواردی وجود داشت که بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha