۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
هدف گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گردش مالی سالانه تولید گیاهان دارویی

هدف گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گردش مالی سالانه تولید گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: ظرفیت بزرگی در حوزه گیاهان دارویی در کشور وجود دارد و طبق هدف گذاری ما باید گردش مالی ۱ میلیارد دلاری فعلی به ۱۵ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

به گزارش بازار، سیف سهندی، افزود: در بحث گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی باید دفتر زیست بوم ایجاد شود و یکی از چالش‌های ما در اقتصاد دانش بنیان بحث تجاری سازی بازار است و بسیاری از محصولات در بازار امکان عرض اندام ندارند و باید زیست بوم عملی و فناوری متشکل از بازار باشد.

هدف گذاری ۱۵ میلیارد دلاری گردش مالی سالانه تولید گیاهان داروییوی ادامه داد: امروز شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم باید ساختارهایی ایجاد شود که تجاری سازی محصولات دانش بنیان تسهیل شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اظهار کرد: سند ملی گیاهان دارویی از کشت و کشاورزی آغاز و تا صنعت مربوط به تولید محصولات گیاهان دارویی پایان می‌یابد.

وی افزود:اگر بخواهیم به بازار ۱۵ میلیارد دلاری گیاهان دارویی برسیم مگر با همکاری علم وفناوری که مهد آن دانشگاه است و اگر در کنار دانشگاه مراکز شتاب دهنده ایجاد شود، می‌توانیم به این چشم انداز برسیم.

سهندی اضافه کرد: در توسعه اکوسیستم نواوری باید از ابزارهای تجازی سازی و توسعه دانش فنی استفاده شود و تلاش می‌کنیم مسیر توسعه نوآوری را اصلاح کنیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha