صادرکنندگان از طریق بازاریابی پارتیزانی کار می‌کنند
در نشست اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان مطرح شد

صادرکنندگان از طریق بازاریابی پارتیزانی کار می‌کنند

در دوره تحریم، صادرکنندگان با راهکارها و تدابیری به فعالیت ادامه می‌دهند که با شرایط ایده آل بسیار متفاوت است و همین اقدامات منجر به استمرار حضور کالای ایرانی در بازارهای جهانی شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، گفت: زیرساخت‌ها و مبانی تجارت با گزاره‌های رقابت همراه است و مؤلفه‌های نظیر قیمت انرژی جهانی اگر اعمال شود، بی‌شک صادرکنندگان با مشکلات روبرو خواهند شد.

جمعه‌ای در نشست مشترک اعضای اتحادیه صادرکنندگان سمنان و مدیرکل سازمان صمت این استان، نقش دانشگاهیان و تاثیرگذاری آن‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: تعامل صنعت و دانشگاه باید عملیاتی و اجرایی شود موضوعات و مسئله‌ها در میدان تولید ظهور و بروز می‌کند دانشگاهیان باید در فضای تولید و تجارت قرار بگیرند.

در این نشست، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: صادرکنندگان استان توانسته‌اند در ۹ ماهه سال جاری حجم بسیار بالای کالا به کشورهای هدف صادر کنند.

سعید ترکمان افزود: در حال حاضر صادرکنندگان با تدبیر بازاریابی پارتیزانی کار می‌کنند و منتظر شرایط ایده آل نمی‌مانند، این مهم است که کالای ایرانی استمرار حضور در بازارهای جهانی را حفظ کند.

وی گفت: امروز دانشجویان پرسشگر هستند، باید فاصله تئوری و عمل را به حداقل برسانیم توانمندسازی و توسعه منابع انسانی باید سرفصل کار باشد.

ترکمان اظهار کرد: با همه مشکلات، کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی حضور پررنگی دارند، مشاهده اجناس کشورمان در ویترین‌های بین‌المللی افتخارآفرین است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان اظهار کرد: پیش‌شرط پیشرفت، سرمایه‌گذاری در علم است، مدیران واحدهای صادراتی باید محصولات خود را به‌روز کنند.

وکیل‌الرعایا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان نیز در این جلسه گفت: تحریم اثرات بسیار منفی بر صادرات داشته علی‌الخصوص تحریم مالی که انتقال پول از شبکه بانکی را غیرممکن کرده است.

وی ادامه داد: سی سال است که صادرات به همسایه مزیت محسوب می‌شود باید راهبرد عملیاتی برای حضور دربازهای جدید تدوین کنیم.

در ادامه این نشست نحوه مشارکت صنعت و دانشگاه در حوزه تجارت موردبررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha