۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
صادرات عسل از ایران به چین رقم می‌خورد| احداث پژوهکده زنبورعسل در خوانسار
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

صادرات عسل از ایران به چین رقم می‌خورد| احداث پژوهکده زنبورعسل در خوانسار

اصفهان – ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات غذایی از جمله عسل علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی ارزی خوبی برای کشور به همراه دارد و در این راستا قراردادی برای صادرات عسل به چین امضا شد.

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه سفر به خوانسار در گفت وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به طبیعت خوب شهرستان و منابع طبیعی بی نظیر آن اظهار کرد: این منابع مهم از جمله چشمه زارهای این شهرستان این وظیفه را برای ما ایحاد می کند که با توجه به شرایط خشکسالی از این منابع آبی در راستای تامین و تحصیل مواد غذایی برای آینده کشور و استان به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب عسل کشور محسوب می شود، تاکید کرد: در تمام دنیا عسل نوعی غذا محسوب می شود و در کنار آن کاربردهای دارویی عسل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، در این راستا با توجه به تولید ۲۰ درصد عصل کشور در این شهرستان لازم است با افزایش ظرفیت و فراهم سازی زیرساختها، امکان صادرات این محصول را به دیگر کشورهای جهان را به ویژه به شکل فراوری شده فراهم کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: صادرات محصولات غذایی مختلف از جمله عسل علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی ارزی خوبی برای کشور به همراه دارد و در این راستا قراردادی برای صادرات عسل ایران به چین را صادر کرده ایم.

وی با اشاره به مشکلات زنبورداران درسرتاسر کشور بیان کرد: بیمه زنبورداران، فراهم سازی تسهیلات و رفع مشکلات زمینه ای را مدنظر داریم و در راستای کمکبه زنبورداران، به زودی پژوهشکده زنبور عسل در شهرستان خوانسار راه اندازی شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha