۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
 انگلیس بدترین رکود اقتصادی سال جاری را خواهد داشت

 انگلیس بدترین رکود اقتصادی سال جاری را خواهد داشت

طبق گزارش‌ها، مصرف‌کنندگان بریتانیا با چشم‌انداز اقتصادی سخت، وخیم و بسیار بدی روبرو هستند.

به گزارش بازار، فایننشال تایمز به نقل از اقتصاددانان گزارش داد که امسال بریتانیا با یکی از بدترین رکودها در کشورهای صنعتی پیشروی جهان مواجه است. در یک نظرسنجی سالانه از ۱۰۱ اقتصاددان برجسته در بریتانیا، اکثریت افراد به این روزنامه گفتند که پیامدهای تورم، ناشی از همه‌گیری و بحران اوکراین، در مدت زمان طولانی‌تری در بریتانیا نسبت به سایر کشورهای جی ۷ ادامه خواهد داشت و بهبود در این کشور یکی از ضعیف‌ترین روندها را دارا خواهد بود.

در این گزارش آمده که تولید ناخالص داخلی در اکثر مدت زمان سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد داشت و این دولت باید سیاست مالی سختگیرانه را اجرا کند و بانک مرکزی انگلستان نرخ بهره را بالا نگه خواهد داشت. جان فیلپات، اقتصاددان مستقل بازار کارگفت: رکود ۲۰۲۳ بسیار بدتر از تأثیر اقتصادی همه‌گیری خواهد بود و سایر پاسخ دهندگان، چشم انداز مصرف کنندگان به ویژه آن‌هایی که درآمد پایینی دارند را سخت، بد و وحشتناک توصیف کردند.

تورم در بریتانیا در سال گذشته دو رقمی شد و در ماه اکتبر به ۱۱.۱ درصد سالانه رسید که بالاترین سطح در بیش از ۴۰ سال گذشته است. بانک مرکزی انگلستان، نرخ‌ها را در مجموع ۳۲۵ واحد در سال گذشته افزایش داد و به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ رسید. افزایش قیمت مصرف کننده به افزایش جهانی هزینه‌های انرژی نسبت داده می‌شود.

سایر کشورها نیز آسیب اقتصادی خواهند دید، صندوق بین المللی پول هفته گذشته پیش بینی کرد که یک سوم اقتصاد جهانی در سال جاری در رکود خواهد بود. به گفته فایننشال تایمز، حتی زمانی که بهبودی در حال انجام باشد، بریتانیا به احتمال زیاد از سایر کشورها عقب خواهد ماند، در حالی که اشتباه‌های این دولت، مشکلات موجود مانند بهره وری ضعیف، سرمایه گذاری ضعیف تجاری، بی توجهی دولت به خدمات عمومی و آسیب به تجارت ناشی از برگزیت را تشدید کرده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha