۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
چالش دولت در پیچیده ترین سکانس بحران کرونا

چالش دولت در پیچیده ترین سکانس بحران کرونا

دکتر عباس علوی راد طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: پیچیده ترین سکانس بحران کرونا، مرز بندی و عبور از مرحله کوتاه مدت بحران به مرحله دائمی تر تحولات از بُعد اقتصادی خواهد بود.

دکتر عباس علوی راد_ مجموعه تصمیم های ستاد ملی کرونا حاکی از آن است که کشور از فاز مدیریت بحران کرونا ویروس وارد فاز کنترل شده است. لذا باز گشایی فعالیت های اقتصادی پس از مرحله اولیه بحران در کوتاه مدت نیز از این منظر قابل فهم است.

اما پیچیده ترین سکانس بحران کرونا ویروس مرز بندی و عبور از مرحله کوتاه مدت بحران به مرحله دائمی تر تحولات از ابعاد مختلف به ویژه بُعد اقتصادی خواهد بود.

در واقع در عبور از مرحله کوتاه مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی، تغییر ذهنیت دولتمردان از مدیریت بحران های اقتصادی ناشی از کرونا به ذهنیت خلاقانه تطبیق با مسیرهای دائمی اجتناب ناپذیر است.

در این سکانس پیچیده شیفت از مرحله کوتاه مدت بحران به مرحله تحولات دائمی، دولت با دو چالش جدی مواجه خواهد بود.

اول بازگرداندن اعتماد به مصرف کنندگان کالاها و خدمات در کشور می باشد. دوم نیز اطمینان صاحبان تمام کسب و کارهای کشور در کلیه سطوح از زنده ماندن در فرآیندهای تطبیق با تحولات دائمی پسا کرونا است.

صرف بازگشایی فعالیتهای اقتصادی بدون توجه به ظرافت های عبور از مرحله کوتاه مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی آن، می تواند اقتصاد ایران را با مشکلات زیادی مواجه نماید.

اقتصاد ایران صرف نظر از تاثیرات مخرب ناشی از کرونا ویروس در کوتاه مدت، اکنون از دو جبهه دیگر یعنی مشکلات ساختاری کهنه و تحریم های ظالمانه نیز تحت فشار قرار دارد.

بنابراین صرف بازگشایی فعالیتهای اقتصادی در کشور بدون توجه به ظرافت های عبور از مرحله کوتاه مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی آن و مدیریت هوشمندانه چالش های مطرح شده، می تواند اقتصاد ایران را در میان مدت و بلند مدت با مشکلات زیادی مواجه نماید.

کد خبر: ۱۹٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha