۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
 مقدار جزئی از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به کرمان برمی گردد
معاون صمت کرمان:

 مقدار جزئی از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به کرمان برمی گردد

 کرمان- باصره، معاون صمت استان کرمان با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان برگردد گفت: مقدار جزئی از این مبلغ به کرمان برمی گردد.

مهدی باصره در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت پی گیری حق و حقوق معادن استان کرمان گفت: ۴۲ ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده است.

باصره با اشاره به وجود ۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان کرمان گفت: کرمان بهشت معادن لقب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد حقوق دولتی بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴ باید به استان کرمان برگردد، اظهار کرد: در این زمینه شهرستان و منطقه ای که معدن در آن واقع شده، در اولویت قرار دارد.

باصره با اشاره پرداخت اندک این مبلغ به استان، گفت: قانون گفته شده به صورت کامل اجرا نمی شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت کرمان از بی توجهی دولت ها به پرداخت ۱۵ درصد حقوق دولتی به استان ها افزود: وعده تحقق این مساله در دولت کنونی داده شده است.

وی همچنین بیان کرد: ۶۵ درصد حقوق دولتی واریز شده به خزانه بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۴ قانون معادن باید به وزارت صمت برگردد تا در زمینه گسترش فعالیت های معدن هزینه شود.

وی از واریز ۶۰ درصد وصولی حقوق دولتی استان کرمان به خزانه طی سال گذشته خبر داد و گفت: کرمان رتبه اول از نظر عملکرد و وصول حقوق دولتی را داراست.

کد خبر: ۱۹۸٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمیدحاجی پور IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      بنده به عنوان یک ارباب رجوع درسازمان صمت کرمان برخود لازم دونستم .از آقای باصره بخاطر برخورد انسان دوستانه کمال تشکر رادارم انشاالله که ایشان الگویی باشد برای سایر افراد ادارت دولتی خداوند به ایشان طول عمر دهد .