۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
بهره برداری از پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان
رئیس سازمان صمت کردستان خبر داد:

بهره برداری از پنج طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان

سنندج – خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از افتتاح پنج طرح مربوط به تکمیل زنجیره فولاد در این استان خبر داد و گفت: طرح های دیگری نیز در این راستا در دست اجراست.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل زنجیره فولاد کردستان، اظهار کرد: تکمیل زنجیره فولاد کردستان با هدف ایجاد صنایع مادر و اشتغالزایی یکی از اهداف اصلی دولت در این استان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی مد نظر زنجیره فولاد در استان ۴ هزار و ۳۲۱ نفر است، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از این ۱۷ طرح پنج طرح آن در شهرستان های بیجار، سقز، قروه و دیواندره با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و دیگر طرح ها نیز در دست اقدام برای آغاز عملیات اجرایی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بحث های حوزه صنعت، تقویت و حمایت از صنایع خرد است، بیان کرد: یکی از استراتژی های صمت کردستان اجرایی کردن این صنایع بوده و از ۹۶۶ واحد صنعتی موجود در کردستان، صنایع خرد توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی یادآور شد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست های این سازمان بوده و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته توسط کارگروه های حوزه صنعت و توسعه صادرات کردستان، برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

وی ادامه داد: پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران نیز در استان کردستان به جد مدنظر است چرا که توسعه این بخش می تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان در تمامی بخش ها باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ذخایر طلای استان در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی پروژه استخراج طلا ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده و در کنار آن نیز با جلب سرمایه گذار می توان با بهره برداری از ذخایر غنی سیلیس در این شهرستان، برای ۶۰۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد کرد.

خلیقی اظهار داشت: در بحث بهره برداری از معدن منگنز در شهرستان قروه در سال ۸۳ مجوز صادر شد و سال ۹۲ این واحد تولیدی در زمینه ریخته گری آغاز به کار کرد که متاسفانه پس از مدتی غیر فعال شد و پس از چند سال این واحد تولیدی در زمینه سیلیس مجددا شروع به کار کرده و اکنون برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی شستا در سفر ریاست جمهوری طرح های با پتانسیل بالای شهرستان های استان بررسی شد و برای شهرستان هایسنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ و برای سقز نیز پتروشیمی و سیلیس در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: شهرستان های قروه، بیجار و کامیاران نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خاص منطقه در حوزه معدن، می تواند سرمایه گذاری هایی را از شرکت شستا جذب کنند.

کد خبر: ۱۹۷٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha