۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر
رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد

ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر

پاپی زاده، رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در زندگی عشایر باید تنوع در اشتغال و درآمد ایجاد کرد تا معیشت آنها تنها متکی بر دام و مرتع نباشد.

به گزارش بازار، عباس پاپی‌زاده، رئیس سازمان امور عشایر ایران در شورای مدیران سازمان با بیان اینکه ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر از اولویت کاری ما است، گفت: ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی و زنجیره تولید گوشت قرمز در اولویت کاری سازمان قرار دارد و باید از سوی مدیران ستادی و استانی با جدیت پیگیری شود. او با تاکید بر تسهیل‌گری و خوشه‌سازی برای اجرای موفق طرح‌های تنوع در اشتغال و درآمد عشایر، گفت: باید آموزش‌های لازم به مسئولان میزها و سرخوشه‌های توسعه صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی و زنجیره تولید گوشت قرمز در استان‌ها داده شود.

پاپی‌زاده همچنین بر تدوین برنامه هفتم در حوزه عشایر تاکید کرد و با اشاره به احتمال ادامه خشکسالی در سال آینده، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر اندیشیده شود و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری تمهیدات لازم را برای توزیع علوفه مدت‌دار در بین عشایر انجام دهند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: دفتر امور تعاونی‌ها باید وظایف نظارتی خود را با دقت بر روی تشکل‌های عشایری انجام دهد و تعاونی‌های عشایری نیز باید همکاری لازم در این خصوص را با این دفتر داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha