۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
ثبت ۶۰۴ هزار ملک تاکنون در سامانه سادا
مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد خبر داد

ثبت ۶۰۴ هزار ملک تاکنون در سامانه سادا

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد با اشاره به ثبت املاک دستگاه‌ها بر اساس خوداظهاری در سامانه سادا گفت: طبق آخرین آمار ۶۰۴ هزار ملک تاکنون در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش بازار، فاطمه دادگر مدیرکل مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد با اشاره به ثبت املاک دستگاه‌ها بر اساس خوداظهاری در سامانه سادا گفت: به طور کلی طبق آخرین آمار ۶۰۴ هزار ملک تاکنون در سامانه سادا ثبت شده است که البته هیچ دستگاهی زمین‌ها و املاک خود را به عنوان مازاد ثبت نکرده است.

دادگر در پاسخ به سوالی در خصوص قانون جهش تولید مسکن و ثبت اطلاعات زمین‌های دولتی در سامانه سادا گفت: از ابتدای دهه ۶۰ قانون زمین شهری مقرر کرده است که هرآنچه زمین در محدوده شهرها قرار دارد سازمان ملی زمین و مسکن باید سند این زمین‌ها را به نام دولت و به نمایندگان سازمان اخذ کند.

به گفته دادگر در ۴۰ سال اخیر سند همه زمین‌هایی که در شهرها، حریم شهرها و توسعه حریم شهر قرار گرفته است از سوی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده است که این زمین‌ها با هدف تولید مسکن، تعدیل قیمت مسکن و همچنین تثبیت بازار در اختیار این سازمان قرار گرفت.

کد خبر: ۱۹۷٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha