۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده شهر زنجان زندگی می کنند
فرماندار زنجان:

۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده شهر زنجان زندگی می کنند

زنجان - فرماندار زنجان با بیان اینکه از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر استان حدود ۵۰ هزار نفر در هسته مرکزی و بافت فرسوده زندگی می کنند، گفت:۸۳۸ هزار هکتار از مساحت چهار هزار هکتاری شهر زنجان بافت فرسوده است.

رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت بازسازی بافت های فرسوده در شهرها است، گفت: در این راستا تمهیدات لازم برای این امر مهم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر زنجان حدود ۵۰ هزار نفر در هسته مرکزی و بافت فرسوده زندگی می کنند، اظهار کرد: ۸۳۸ هزار هکتار از مساحت چهار هزار هکتاری شهر زنجان بافت فرسوده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه به مالکان در مناطق بافت فرسوده تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود، گفت: تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۹۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده که از این میزان ۴۰ میلیون تومان وام های کم بهره بانکی با کارمزد ۹ درصد است و ۵۰ میلیون تومان هم سهم مشارکتی است که بانک‌ها با تنفس دو ساله در اختیار مالکان قرار می دهند.

عسگری ابراز کرد: ۵۰ درصد از هزینه پروانه های ساختمانی را دولت به شهرداری پرداخت می کند و مالکان در بافت فرسوده پروانه ساختمانی اخذ می کنند که تنها ۵۰ درصد را پرداخت خواهند کرد و مابقی را بلاعوض دولت پرداخت می کند.

وی افزود: معافیت مالی و عوارض پرداختی در هر متر مربع ۳۰۰ میلیون تومان نسبت به سایر مناطق ارزان تر حساب می شود.

فرماندار زنجان تصریح کرد: توجه به بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را می گیرد و مقام معظم رهبری هم بر کاهش آسیب های اجتماعی تاکید زیادی دارند.

کد خبر: ۱٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha