۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
گسترش زنجیره تعمیرات شناورها در کشور

گسترش زنجیره تعمیرات شناورها در کشور

مدیرکل صنایع دریایی وزارت صمت گفت: هم اکنون ۲۳ مجموعه (یارد) تعمیرات شناورهای های غیرنظامی در کشور وجود دارد که موجب شده هیچ محدودیتی در تعمیر شناورها نداشته باشیم.

به گزارش بازار، سعید جعفری گفت: ۳ مجموعه متعلق به تعمیر شناورهای بزرگ و متوسط با ظرفیت باربری بالای ۵۰ هزار تن است و حداقل ۲۰ مجموعه نیز برای تعمیر شناورهای کوچک در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی بالایی در کشور در حوزه تعمیرات شناورها وجود دارد، افزود: این توانمندی در کشور قابل گسترش است و برخی مجموعه‌های تعمیراتی، صف چند ماهه برای تعمیر شناورها دارند.

جعفری با اشاره به تعمیر یکی از بزرگترین کشتی‌های دنیا که اخیراٌ در یک شرکت ایرانی انجام گرفت، ادامه داد: درخصوص تعمیر شناورها هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد و شرکت‌های ایرانی با اتکا به توان داخلی توانایی تولید و تعمیر هر نوع شناوری را دارند.

مدیرکل صندوق صنایع دریایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه خدمات پشتیبانی در صنعت کشتی سازی را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت عنوان کرد و افزود: هم اکنون در شورای عالی صنایع دریایی، با کمک شرکت‌های دانش بنیان و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال شناسایی، حمایت و تقویت زنجیره تأمین این صنعت برای پشتیبانی از تعمیر و تولید هستیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha