۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
ایجاد ۳هزار سامانه خورشیدی در اردبیل
معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

ایجاد ۳هزار سامانه خورشیدی در اردبیل

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از ایجاد سه هزار سامانه خورشیدی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست هم‌اندیشی طرح توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار با ایجاد سامانه خورشیدی گفت: طرح توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار از طریق ایجاد ۳هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی بر اساس توافق‌نامه ۵ جانبه میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر و توانمندسازی اقتصادی اقشار کم‌برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، از اصلی‌ترین اهداف طرح مذکور است.

ضرورت اهتمام جدی در طرح ایجاد ۳هزار سامانه خورشیدی

علی قیطانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این نشست با اعلام حمایت از اجرای این طرح، بر ضرورت اهتمام جدی و همراهی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط استان در مسیر اجرایی شدن آن تأکید کرد.

عباس نوظهور، مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل هم در این نشست با بیان این‌که سهمیه استان در سال جاری استقرار ۳هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی در راستای طرح توانمندسازی افراد کم‌برخوردار است، بیان کرد: نصب یک‌هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی با ظرفیت تولید ۵ کیلووات در ساعت، بر روی پشت بام روستاییان مناطق محروم آغاز شده است.

حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این نشست تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، با انعقاد قرارداد با متقاضیان طرح، برق حاصل از تولید در سامانه‌های خورشیدی را به‌صورت تضمینی خریداری می‌کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha