۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
مزیت‌های اجرای قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی در بازار سرمایه

مزیت‌های اجرای قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرای قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌تواند مزیت‌های زیادی برای بازار سرمایه داشته باشد.

به گزارش بازار، رضا صفی خانی افزود: بحث مالیات بر سوداگری و سفته بازی که به عنوان مالیات بر عایدی سرمایه شناخته می‌شود بحث جدیدی نیست و بیش از ۱۰۰ سال است که در کشورهای مختلف در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این قانون در سال ۱۹۱۳ در امریکا و ۱۹۶۵ در انگلیس اجرا شد اضافه کرد:اجرای قانون باعث ایجاد ثبات در بازار مسکن، ارز، خودرو و طلا و سکه می‌شود، اما یکی از بخش‌هایی که معاف از قانون است بخش بازار سهام و سرمایه است.

صفی خانی گفت:معاف بودن بازار سرمایه و سهام می‌تواند این مزیت را ایجاد کند که نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد و فعالیت‌های تولیدی سوق داده شود؛ که مزایای زیادی دارد.

وی افزود: اولین مزیت آن، مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های تولیدی، افزایش سرمایه شرکت‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های مختلف است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین می‌تواند تامین مالی شرکت‌ها از شبکه بانکی به سمت بازار سرمایه سوق داده شود و تامین مالی از طریق بازار بدهی در بازار سرمایه صورت بگیرد.

صفی خانی گفت: سومین مزیت این قانون تقویت بازار سرمایه و سوق دادن نقدینگی به سمت بازارسرمایه است که می‌توان این مزیت را برای دولت داشته باشد که دارایی‌های خودرا در بازار سرمایه به فروش برساند.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha