۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی شرکت‌هایی دارویی پرداخت نشود با کمبود دارو مواجه می‌شویم
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی شرکت‌هایی دارویی پرداخت نشود با کمبود دارو مواجه می‌شویم

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی بدهکاریم. وقتی طلب کسانی که باید دارو را تولید و توزیع کنند پرداخت نشود و سرمایه در گردش نداشته باشند با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد آمادگی کشور از لحاظ ذخایر دارویی برای مقابله با موج جدید کرونا، گفت: تلاش هایی برای رفع کمبودهایی دارویی صورت گرفت و وضعیت بهتر شد و مسئولان بهداشت و درمان هم اعلام می کنند که آمادگی لازم وجود دارد.

وی افزود: اما در حال حاضر ۱۱ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دارویی بدهکاریم و بدهی آنها پرداخت نشده و ما نگران این موضوع هستیم؛ علیرغم اینکه مسئولان وزارت بهداشت می گویند مشکلی وجود ندارد اما وقتی طلب کسانی که باید دارو را تولید و توزیع کنند پرداخت نشود و سرمایه در گردش نداشته باشند به مشکل برمی خوریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم تصریح کرد: به طور قطع اگر طلب شرکت هایی دارویی به موقع پرداخت نشود نگرانی جدی وجود دارد که در مورد دارو با مشکل مواجه شویم؛ ما هشدارهای لازم را دادیم و مشکلات را به سران قوا منتقل کردیم و به صورت مکتوب هم در اختیار رسانه ها قرار دادیم تا در زمان مناسب اطلاع رسانی انجام شود در این رابطه در مهرماه ۱۴۰۰ نخستین مکاتبه در مورد مشکلات دارویی را داشتیم و هشدارهای لازم را دادیم و سه ماه قبل هم به سران سه قوه نامه نوشتیم که بحران دارویی در پیش خواهد بود اما متاسفانه پس از بروز مشکل به فکر رفع مشکل هستیم و پیشگیری در اولویت قرار نمی گیرد.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha