۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
زراعت چوب در گلستان به ۷۰۰ هکتار افزایش یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

زراعت چوب در گلستان به ۷۰۰ هکتار افزایش یافت

گرگان-سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: زراعت چوب در گلستان به ۷۰۰ هکتار افزایش یافت.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سال گذشته در ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زراعت چوب انجام شد که این میزان در سال جاری به ۷۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه ایران در منطقه ای قرارگرفته که سهم ناچیزی از اراضی جنگلی دارد، افزود: در سال های اخیر به دلایل مختلف از قبیل بهره برداری بیش از انداره جنگل با کاهش جدی چوب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع وابسته به چوب در سال بالغ بر ۱۶میلیون متر مکعب نیاز چوبی دارد، گفت: حجم تولید در زراعت چوب شش میلیون متر مکعب است بنابراین با کسری ۱۰ میلیون مترمکعبی روبه رو هستیم.

سلامتی ضمن یادآوری این نکته که نیاز کشور به چوب را نمی توان نادیده گرفت، افزود: زراعت چوب علاوه بر اشتغال در جلوگیری از فرسایش خاک نقش بسزایی دارد همچنین موجب احیای جنگل ها و مانع قاچاق چوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآورشد: زراعت چوب بسیار سودآور است تاجاییکه پس از گذران پنج سال، سودآن تصادعدی شده و به این ترتیب اقتصاد بهره بردار نیز تامین می شود.

او با بیان این نکته که در زراعت چوب در هر هکتار می توان هزار و ۱۰۰ اصله نهال غرس کرد، افزود: کاشت سه اصله نهال اکالیپتوس با یک درخت تنومند جنگلی برابری می کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha