۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
محصولات کشاورزی خوسف در حصار خام فروشی|غفلت از ظرفیت های شهرستان
فرماندار شهرستان خوسف:

محصولات کشاورزی خوسف در حصار خام فروشی|غفلت از ظرفیت های شهرستان

بیرجند- ایمانی، فرماندار خوسف گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی و نبود بازار فروش یکی از مهم ترین مشکلات موجود بوده که نیازمند توجه است.

محمد علی ایمانی در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت های شهرستان خوسف بیان کرد: این نقطه از خراسان جنوبی دارای ظرفیت های زیادی در بخش هایی اعم از کشاورزی، معدن و گردشگری است.

وی با بیان اینکه جاذبه های بی نظیر گردشگری این شهرستان کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ثبت بافت تاریخی خوسف، ماژان و روستای گارجگان در فهرست آثار ملی از جمله این ظرفیت بوده و خور و نوغاب نیز در جریان ثبت ملی قرار دارد.

ایمانی با بیان اینکه این شهرستان دارای پنج معدن فعال طلا و بیش از ده‌ها معدن در زمینه سایر کانی های فلزی است که هنوز پروانه اکتشاف نگرفته اند، افزود: خوسف دارای مقام پنجم کشوری در تولید گل نرگس و مقام اول در تولید عناب دارد.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان بیان کرد: خام فروشی محصولات کشاورزی و نبود بازار فروش یکی از مهم ترین مشکلات موجود بوده که نیازمند توجه است.

وی خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گلخانه ها شد و گفت: گلخانه محمدیه در خوسف قابلیت توسعه دارد و شهرک گلخانه ای ماژان با ۴۰ هکتار ظرفیت که هنوز راه اندازی نشده و نیازمند ایجاد زیرساخت است.

ایمانی با بیان اینکه این شهرستان به عنوان سومین شهرستان پهناور استان از تراکم جمعیتی بسیار پایینی برخوردار است، افزود: شکوفایی ظرفیت ها نیازمند توجه ویژه و تامین اعتبار استانی و ملی بوده که با توجه به اینکه توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت صورت می گیرد، شهرستان خوسف از در رده های آخر اعتباری قرار دارد.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم با استفاده از تمامی ظرفیت های کاری و اداری این مشکلات که در حوزه های آب شرب، معادن، واحدهای صنعتی، گازرسانی، بهداشتی وخدماتی، گردشگری و محیط زیست و منابع طبیعی تعریف شده به نتیجه مطلوبی برسیم.

ایمانی با بیان اینکه خوسف در مسیر کرویدور و ترانزیتی شرق به مرکز کشور قرار داشته و فاقد حداقل امکانات خدمت رسانی است، گفت: فعال شدن این ظرفیت ها می تواند شهرستان خوسف را به قطب اقتصادی در استان و حتی در کشور تبدیل کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha