۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۳۸ هزار تن کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۳۸ هزار تن کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

قزوین - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: از این میزان کود شیمایی ۳۳ هزار و ۷۸ تن ازته «اوره»، چهار هزار و ۷۹ تن کود فسفاته «سوپرفسفات تریپل و دی آمونیوم فسفات» و هزار و ۷۱۰ تن کود پتاسه «سولفات پتاسیم» است.

وی افزود: این میزان کود با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی تأمین و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه از طریق کارگزاران بخش تعاونی و خصوصی مستقر در مناطق مختلف استان بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

اسماعیلی؛ سهمیه سالانه کود کشاورزی استان در سال زراعی جاری را ۵۵ هزار و ۴۳۹ تن ازته، ۱۹ هزار و ۸۵۶ تن فسفاته و ۱۵۳۶ تن پتاسه ذکر کرد.

وی یادآور شد: به منظور پایداری تولید محصولات کشاورزی و دستیابی به عملکرد کمی و کیفی مناسب در تولید محصولات کشاورزی و به لحاظ اهمیت آن در اقتصاد و معیشت کشاورزان و جایگاه ویژه آن در تأمین امنیت غذایی جامعه، تأمین به موقع و به میزان کافی نهاده‌های کشاورزی بالاخص کودهای شیمیایی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

کد خبر: ۱۹٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha