۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار در نخستین دوشنبه سال ۲۰۲۳
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار در نخستین دوشنبه سال ۲۰۲۳

با آغاز مجدد کار بازار فارکس در نخستین دوشنبه سال ۲۰۲۳، جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) پس از تعطیلات سال نو میلادی، با اندکی افزایش نرخ مواجه شده و البته همچنان در همان کانال ۱.۰۶ قرار دارد.

به گزارش بازار؛ با آغاز مجدد کار بازار فارکس در نخستین دوشنبه سال ۲۰۲۳، جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) پس از چند روز تعطیلات سال نو میلادی، با اندکی افزایش نرخ مواجه شده و البته همچنان در همان کانال ۱.۰۶ قرار دارد.

جفت یورو/دلار آمریکا در نخستین دوشنبه پس از تعطیلات سال نو میلادی، نزدیک به بالاترین سطح هفت ماهه خود قرار داشته و در حال شکست مقاومت یک هفته‌ای است.

شاخص ۵۰-HMA، که از خط روند صعودی شکل گرفته از ۲۲ دسامبر ترسیم شده، به عنوان فیلترهای نزولی اضافی عمل خواهد کرد.

افزایش نرخ جفت ارز یورو به دلار در نخستین دوشنبه سال ۲۰۲۳

با اینحال، شاخص های MACD و RSI نشان دهنده آمادگی جفت ارز مذکور برای سیر نزولی قیمت طی ساعات یا روزهای آتی بوده که در این صورت، شاخص ۵۰-HMA و یک خط حمایتی شیب‌دار شکل گرفته از ۲۲ دسامبر، به ترتیب نزدیک به ۱.۰۶۶۵ و ۱.۰۶۳۰ قرار دارند که می‌توانند دامنه حرکت نزولی بیشتر قیمت را محدود کنند.

از طرف دیگر، خریداران نیاز به اعتبارسنجی از خط مقاومت فوری و همچنین ماهانه، به ترتیب در حدود ۱.۰۷۰۸ و ۱.۰۷۱۳ دارند تا نرخ ها را به سمت اوج می ۲۰۲۲ در محدوده ۱.۰۷۸۵ هدایت کنند.

پس از آن، ۱.۰۸۰۰ می تواند پیش از برجسته کردن نوسان اواخر آوریل ۲۰۲۲ به عنوان مقاومت اصلی به سمت شمال، روند صعودی جدید را برای این جفت ارز آغاز نماید.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha