۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
پرداخت چک از راه دور امکان‌پذیر شد

پرداخت چک از راه دور امکان‌پذیر شد

چک الکترونیک که از دیروز اجرایی شد، مشکلات در بحث نقل و انتقال چک بین دو طرف در شهرهای مختلف از بین می‌رود.

به گزارش بازار، مهران محرمیان درباره دلیل مراسم رونمایی از چک الکترونیک در بانک صادرات گفت: مهم‌ترین اتفاق چک الکترونیک یا همان چک دیجیتال، حذف فیزیک چک است؛ بنابراین با این مسئله محدودیت چک از بین رفته و ذی نفع و صادرکننده مانند گذشته مجبور نیستند برخی کارها را به صورت فیزیکی انجام دهند و همچنین مشکلات در بحث نقل و انتقال چک بین این دو طرف از بین می‌رود بخصوص اگر یکی از طرفین معاملات تجاری در شهرهای مختلف حضور داشتند با راه‌اندازی چک الکترونیک تسهیل برای ارتباط کاربران چک به وجود می‌آید.

محرمیان افزود: چک الکترونیک درباره بالارفتن اعتبار چک و کاهش کلاهبرداری‌ها نیز موثر است مراسم رونمایی از چک الکترونیک چند هفته گذشته در بانک مرکزی انجام شد. در آن زمان سه بانک در مرحله عملیاتی قرار داشتند و تا این لحظه چند بانک دیگر نیز به این طرح پیوستند و به ترتیب این طرح را عملیاتی می‌کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره اجرایی نشدن این طرح ادامه داد: هر سه بانک که در بانک مرکزی اسم آن‌ها برده شده بود عملیاتی بودند منتها یکسری فرایندهایی داخل هر بانک وجود دارد که تاخیر اجرایی شدن از آن روز تا به الان به این علت بوده درواقع زیرساخت فنی مهیا بوده، اما فرایندهای انسانی در ستاد و شعب زمان بر بوده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha