۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱
نهایی شدن طرح مالیات بر سوداگری به آرامش بازار منتهی می شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نهایی شدن طرح مالیات بر سوداگری به آرامش بازار منتهی می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی به آرامش بازار می‌انجامد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: مبنای طرح فوق بر اساس شفاف‌سازی امور اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید در فعالیت‌های اقتصادی شفافیت لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: برخی اوقات با برخی آدرس های اشتباهی در عرصه اقتصاد، نتیجه عکس می گیریم بنابراین ضرورت حساسیت روی این قبیل فعالیت ها بیش از پیش باید مدنظر قرار گیرد.
رحیمی تصریح کرد : ما می‌کوشیم طرح فوق را قانونی کنیم اما شرط اول این است که اجرای این قانون به درستی صورت پذیرد چرا که اجرای صحیح قانون حتماً بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی به آرامش بازار می‌انجامد، تاکید کرد: برخی از نابسامانی ها در بازار ها ناشی از سوداگری است و به واقع این سوداگری رو به رشد است.

وی با بیان اینکه منافع حاصل از سوداگری برای سوداگران شیرین است، گفت: در واقع سوداگران برای تصاحب این منافع هیچ تلاشی نمی‌کنند. این طرح می‌تواند از معاملات صوری و دلال بازی جلوگیری کرده و به تلاطم های بازارهایی چون سکه، ارز، خودرو و مسکن پایان دهد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی می‌تواند به آرامش بازار کمک کند، بیان کرد: اجرای صحیح این طرح می‌تواند به معیشت مردم و واقعی سازی اقتصاد کمک کند چرا که در قالب این رویکرد همواره پولهای سرگردانی به سمت و سوی تولید می رود. همچنین وضع مالیات در این بخش برای کمک و پشتیبانی هزینه‌هایی جامعه موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح مشخصاً به فعالیت سوداگران اشاره دارد، بیان کرد : به عنوان مثال بنده کشاورز هستم و گردش مالی دارم اما فعالیتم به معنای سوداگری نیست اما فردی هست که ۳۰ خانه داشته و مشغول به معامله آن است لذا این فرد مشمول قانون فوق خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha