۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
رد پای زلزله در منازل مسکونی بشرویه/ ۷۸۴ واحد خسارت دید
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

رد پای زلزله در منازل مسکونی بشرویه/ ۷۸۴ واحد خسارت دید

بیرجند- تنها، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: زمین لرزه اخیر بشرویه در مجموع به ۷۸۴ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است.

قاسم تنها در گفت و گو با بازار با اشاره به زلزله های اخیر در بشرویه بیان کرد: در خصوص زمین لرزه اخیر، ۶۵۶ واحد مسکونی در شهرستان بشرویه مورد ارزیابی قرار گرفت که ۱۳۰ واحد شهری و ۵۲۶ واحد در ۳۷ روستای بشرویه بودند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۶ واحد مسکونی روستایی و دو واحد مسکونی شهری نیز در حوزه شهرستان طبس که متاثر از زمین لرزه بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

تنها با بیان اینکه این زمین لرزه در مجموع به ۷۸۴ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، افزود: برای این واحدهای مسکونی باید ابتدا هیات دولت مجوز و مبلغ تسهیلات را اعلام کند تا بعد بتوانیم به آنها تسهیلات بدهیم و هم اکنون منتظر تصویب در هیات دولت هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان بشرویه براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد دو هزار و ۲۲۲ واحد مسکن روستایی دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۸۲۰ واحد تاکنون مقاوم سازی شدند.

تنها با بیان اینکه هزار و ۴۰۲ واحد کم دوام و بی دوام وجود دارد که ۳۷ درصد اینها غیر مقاوم هستند، گفت: میانگین مقاوم سازی خانه های مسکونی روستایی در بشرویه پایین تر از کشوری و استانی است.

وی بیان کرد: هم اکنون آمادگی وجود دارد که در شهرستان بشرویه برای ۲۰۰ نفر از افرادی که از تسهیلات مسکن دولتی استفاده نکرده باشند، برای ساخت و یا مقاوم سازی خانه روستایی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت کنیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha