۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

از نظر اسلام پایه شخصیت هر فردی در دوران رشد و بلوغش شکل می‌گیرد و این دوران در حقیقت از دوران حساس برای زندگی یک نوجوان به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، از نظر اسلام پایه شخصیت هر فردی در دوران رشد و بلوغش شکل می‌گیرد و این دوران در حقیقت از دوران حساس برای زندگی یک نوجوان به شمار می‌رود، برگزاری جشن تکلیف میتواند به آن ها امید این را بدهد که خداوند همیشه درکنارشان است و آنها در زندگی هیچگاه تنها نخواهند بود.

جشن تکلیف چیست؟

ما مسلمانان برای هر عید مذهبی یا هر مناسبتی که از طرف پروردگارمان ، نعمتی در آن باشد، جشن می گیریم تا از این راه بتوانیم شکر گذاری و شادی خودمان را به پروردگار عالم نشان دهیم . جشن تکلیف یا همان جشن عبادت نیز از ایام مهم در زندگی ما مسلمانان به شمار می آید و در این روز دختران و پسران مسلمان به شکرگذاری از خداوند و تعهد به رعایت دستورات پروردگار می پردازند .

به تکلیف رسیدن، تنها یک عید به حساب نمی آید، بلکه ما از نظر عقلی و جسمی به حدّی رسیده ایم که خداوند متعال به ما  نگاه بیشتری دارد و از ما میخواهد تا انسان های خوبی بمانیم و دستورات دینی را پیروی کنیم.  ما با «جشن تکلیف»، نعمتهای خدا را گرامی می داریم و این روز بزرگ را که در آن به سنّ تکلیف رسیده ایم، بعنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد خواهیم سپرد.

همانطور که در عنوان این مقاله نیز ذکر شده است ، میخواهیم چند ایده جذاب برای برگذاری جشن تکلیف دخترانه در منزل را با شما به اشتراک بگذاریم:

اقدامات جشن تکلیف دخترانه در منزل

مکان برگزاری مراسم

مکانی که معمولا برای برگزاری جشن تکلیف در نظر گرفته میشود معمولا در مدرسه و یا منزل است.

با توجه به اینکه جشن تکلیف دختران و پسران یک جشن معنوی است بهتر است که در مدارس نیز برپا شود که دانش آموزان در کنار هم این روز بزرگ را جشن بگیرند.

اگر تمایل به برگذاری جشن تکلیف برای دخترتان دلبندتان را در منزل دارید ما به شما چند پیشنهاد میدهیم که میتوانید از آن برای برگذاری جشنی بیاد ماندنی بهره ببرید:

از جمله کارهایی که برای جشن تکلیف دخترانه میتوانید به دلخواه انجام دهید به صورت تیتروار این موارد میباشد:

  • تم ابر و فرشته
  • بادکنک آرایی
  • استفاده از ریسه
  • گیف و تگ جشن تکلیف
  • ست عبادت
  • رحل و قرآن و تسبیح
  • هدایای اختصاصی
  • عکاسی و فیلمبرداری

همچنین نیاز نیست که حتما همه این موارد تهیه شود بلکه میتوان حتی با کمترین بودجه انها را تهیه کرد یا از طریق شرکتهای برگزاری جشن های مذهبی، آن ها را اجاره کرد. همچنین شما عزیزان جهت اجاره یا تهیه این اقلام میتوانید به این لینک مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

تم ابر و فرشته

از جمله تم های پرطرفدار که در هر مراسمی لازم است وجود داشته باشد تم ابر و فرشته است، این تم به دختران شما میفهماند که فرشته ها به آنها نزدیک تر از آنچیزی که تصور میکنند هستند و همیشه درکنارشان هستند و از آنها در مقابل بدی ها محافظت میکنند.

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

دکور و تم

دکور و تم مراسم میتواند خلاقانه‌ باشد، تا مراسم بیادماندنی تری را برای دختر دلبند شما فراهم نماید ، ایده های زیادی برای دکور جشن تکلیف دختران زیبای شما وجود دارد ، میتوانید از طریق لینک ” دکور جشن تکلیف ” از نمونه های زیبا و خاص مجموعه شادی های مذهبی دیدن نمایید .

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

خوراکی های فانتزی

شما میتوانید با درست کردن انوع بیسکوییت و شیرینی به صورت گیفت مناسب این روز، این جشن را برای دختران و دوستانشان زیباتر نمایید، در تصویر زیر نمونه شیرینی های طرح فرشته را ملاحظه مینمایید، شما میتوانید در منزل نیز این شیرینی ها را درست کنید و یا از فروشگاه ها خریداری کنید.

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

رحل و قرآن و تسبیح

هیچ هدیه ای در این روز زیباتر از قرآن نیست، و شما پدران و مادران میبایست در این روز به فرزندتان رحل و قرآن و تسبیح هدیه دهید. طرح های متنوعی وجود دارد که در زیر نمونه ای از این طرح ها را ملاحظه مینمایید:

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

گیفت و تگ مراسم

یکی دیگر از اقلامی که میتواند برای دختران جذاب باشد، انواع گیفت و تگ مناسب این روز هستند که جذابیت زیادی به جشن شما میدهد. در تصویر زیر نمونه ای از این ها را مشاهده مینمایید.

طرح های جذاب جشن تکلیف دخترانه

نتیجه گیری:

از نظر اسلام پایه شخصیت هر فردی در دوران رشد و بلوغش شکل می‌گیرد و این دوران در حقیقت از دوران حساس برای زندگی یک نوجوان به شمار می‌رود. و دلیل آن اینست که نوجوانان از لحاظ ظاهری، روحی و روانی، با تغییرات بسیار زیادی قطعا مواجه خواهند بود بنابراین برگزاری جشن تکلیف میتواند به آن ها امید این را بدهد که خداوند همیشه درکنارشان است و انها در زندگی هیچگاه تنها نخواهند بود ، این جشن آغازیست برای آگاه کردن آن‌ها به تمامی احکام شرعی که تا به حال در جریان هیچ کدام نبوده‌اند.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha