۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
افزایش قیمت خودروهای برقی شرکت چینی BYD به دلیل کاهش یارانه های دولتی
با انتشار خبری رسمی اعلام شد؛

افزایش قیمت خودروهای برقی شرکت چینی BYD به دلیل کاهش یارانه های دولتی

با کاهش یارانه تخصیص یافته از سوی دولت چین به توسعه تولید خودروهای برقی، شرکت بی وای دی (BYD) که بزرگترین تولید کننده این نوع خودروها در چین محسوب می شود، از افزایش قیمت محصولات خود خبر داد.

به گزارش بازار؛ با کاهش یارانه تخصیص یافته از سوی دولت چین به توسعه تولید خودروهای برقی، شرکت بی وای دی (BYD) که بزرگترین تولید کننده این نوع خودروها در چین محسوب می شود، از افزایش قیمت محصولات خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت «بی وای دی» در حساب رسمی شبکه اجتماعی «ویبو» خود اعلام کرد که قیمت تمامی خودروهای برقی خود را از ابتدای ماه ژانویه بین ۲ الی ۶ هزار یوآن افزایش خواهد داد.

لازم به ذکر است، دولت چین در راستای کاهش هزینه های خود برای سال ۲۰۲۳ و هدف گذاری برای کاهش علائم رکود در این کشور، بخشی از فعالیت های زیست محیطی خود را به حال تعلیق درآورده که کاهش یارانه تولید خودروهای برقی در این کشور نیز از جمله این موارد است.

افزایش قیمت خودروهای برقی شرکت های مختلف چینی از جمله بی وای دی، برای صادرات نیز لحاظ خواهد شد که می تواند بر میزان صادرات این خودروهای چینی نسبتا پر طرفدار، تاثیرگذار باشد.

هنوز جزئیات بیشتری در خصوص چگونگی و کیفیت برنامه جدید دولت چین برای حمایت از توسعه ساخت و فروش خودروهای الکتریکی در این کشور اعلام نشده است. ولی به نظر می رسد طی هفته های پیش رو، میزان یارانه های تخصیص یافته به بخش تولید این دست از خودروها، تا حد قابل توجهی کاهش داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha