۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
هشدار سطح نارنجی برای آلودگی هوای اصفهان/دوشنبه و سه‌شنبه همه مدارس تعطیل است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هشدار سطح نارنجی برای آلودگی هوای اصفهان/دوشنبه و سه‌شنبه همه مدارس تعطیل است

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به هشدار نارنجی برای آلودگی هوای اصفهان گفت: تمام مدارس و دانشگاه ها در روزهای ۱۲ و ۳ دیماه در ۱۲شهر به شکل غیرحضوری برگزار می شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به تدوام آلودگی هوا در اصفهان اظهار کرد: هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی برای مناطق کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی اصفهان از امروز تا روز پنج شنبه صادر کرده است.

وی با اشاره به سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، انباشت آلاینده های جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها افزود: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته ستاد بحران در استانداری اصفهان در روز گذشته تاکید کرد: دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه غیرحضوری اعلام شد.

وی ادامه داد: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، ریزش هوای سرد و سنگین، پایداری جو و وارونگی دما، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان که به صورت مستمر درحال برگزاری است، با تشکیل نشست اضطراری، دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل را در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ دی ماه غیرحضوری اعلام کرد.

شیشه فروش تصریح کرد: مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق طی دو روز اعلام شده تعطیل و نیز مطابق با برنامه ریزی آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسط براساس زمان بندی اعلام شده برگزار خواهد شد.

اعمال طرح محدودیت تردد خودروها

وی افزود: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده های خودرویی، طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی دو روز مذکور از درب منزل و از ساعت ۸صبح الی۱۳ و ۱۶ الی ۲۱ اعمال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: طی این مدت هرگونه تخلف در بخش منابع آلاینده ثابت همچون صنایع، کارگاه ها و نیز منابع آلاینده سیار ازجمله خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط محیط زیست و عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

شیشه فروش تاکید کرد: همچنان توصیه می شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بابک IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      وقتی دانشگاه تعطیله یعنی بزرگسال ها هم در معرض خطرن ... چرا ادارات دولتی بازن ... آیا فقط فرهنگیان آدم هستن ؟