۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
حجم معاملات بورس منطقه‌ای قزوین ۵۰ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حجم معاملات بورس منطقه‌ای قزوین ۵۰ درصد کاهش یافت

قزوین - خلیلی خواه، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: حجم سهام بورس منطقه‌ای قزوین تا پایان آبان‌ماه سال جاری به ۲۲۶میلیون سهم رسیده که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

امیر خلیلی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت بازار سرمایه و بورس منطقه‌ای استان قزوین اظهار داشت: شاخص کل بورس در اسفندماه سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۲۵۰ بوده که در پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۹۷ رسیده است که نرخ رشد آن نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱.۶ درصد است.

وی همچنین حجم سهام معامله شده در تالار بورس منطقه‌ای استان قزوین در سال ۱۴۰۰ را حدود ۵۰۸ میلیون سهم عنوان کرد و افزود: حجم سهام معامله‌شده بورس منطقه‌ای قزوین تا پایان آبان‌ماه سال جاری به ۲۲۶ میلیون سهم رسیده که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۴۹.۹ درصدی داشته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین با اشاره به دلایل کاهش میزان سهام معامله‌شده در بورس قزوین گفت: با توجه به اینکه خیلی از کارگزاران بورس در تهران خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، بنابراین این موضوع می‌تواند در کاهش میزان معامله سهام در تالار بورس منطقه‌ای قزوین نقش داشته باشد.

خلیلی‌خواه ادامه داد: علاوه بر دلایل اقتصادی که امروز بر فعالیت بازار بورس منطقه‌ای قزوین اثر می‌گذارد، بعضی از دلایل فرامتنی و حاشیه‌ای هم بر میزان معاملات بورس قزوین اثرگذار است که یکی از آنها عدم آشنایی مردم قزوین و استان‌های همجوار با فعالیت بورس منطقه‌ای قزوین است و به خاطر تبلیغات ضعیف گرایش به سمت بورس منطقه‌ای قزوین کمتر از حد انتظار است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه قزوین در خیلی از شاخص‌های تورمی جزو استان‌های رده نخست در کشور محسوب می‌شود، بنابراین سوق دادن نقدینگی به سمت بازار بورس منطقه‌ای می‌تواند نقش مناسبی در کاهش تورم برخی اقلام داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha