۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
تولید شش هزار تن ماهی در کردستان/میزان تولید تا پایان سال دو برابر می شود
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تولید شش هزار تن ماهی در کردستان/میزان تولید تا پایان سال دو برابر می شود

سنندج – حسین پور، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید شش هزار تن ماهی طی ۹ ماهه امسال در استخرها و مجتمع های پرورشی و همچنین منابع آبی استان خبر داد.

حمید حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه تولید ماهی، اظهار کرد: تولید ماهی طی چند سال اخیر در استان کردستان رشد قابل توجهی پیدا کرده است و افزایش تولید در این بخش یکی از اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی به میزان تولید ماهی طی سال جاری در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در ۹ ماهه سال جاری در مجموع شش هزار تن ماهی در استخرها و مجتمع های پرورشی و منابع آبی این استان تولید و روانه بازار شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۲۵۰ واحد پرورش ماهی از جمله استخرهای کشاورزی و مجتمع های پرورشی در استان فعالیت دارند.

وی به میزان تولید ماهی در واحدهای پرورشی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سه هزار تن ماهی در واحدهای پرورشی استان تولید شد.

حسین پور با اشاره به اینکه از اواخر شهریور صید ماهی از این منابع آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: براساس برآورد انجام شده سه هزار تن ماهی هم از منابع آبی استان توسط تعاونی های صیادان صید و روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه تنها در هفت سد استان اجازه صید ماهی به تعاونی های صیادان داده شده است، گفت: شش تعاونی صیادان و یک مورد شخص حقیقی مجوز صید ماهی از منابع آبی و سدهای استان را در اختیار دارند.

حسین‌پور تعداد افراد شاغل در تعاونی های صیادان استان کردستان را ۴۲۳ نفر خواند و یادآور شد: خوشبختانه این بخش سهم مناسبی در راستای ایجاد اشتغال را در اختیار دارد و ظرفیت برای توسعه آن نیز وجود دارد.

وی به میزان تولید ماهی در استان کردستان در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس پیش بینی انجام شده تا پایان سال میزان تولید ماهی در استان کردستان به بیش از ۱۱ هزار تن خواهد رسید.

کد خبر: ۱۹۷٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha