۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸
لزوم توجه به ظرفیت بخش خصوصی در تقویت مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس تاکید کرد

لزوم توجه به ظرفیت بخش خصوصی در تقویت مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت:بدون شک می توان از ظرفیت تجار، بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای توسعه مناسبات بهره برد از این رو دولتمردان باید به این مهم توجه بیشتری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت عزم دولت ایران برای توسعه و تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی، گفت: همگان اعتقاد دارند افزایش سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی و همچنین فرهنگی میان جمهوری اسلامی و کشورهای قاره آفریقا دارای اهمیت دوچندان است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشخبتانه رویکرد توسعه روابط با همه کشورهای دنیا در دستور کار وزارت امور خارجه دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: نفوذ بیشتر ایران در آفریقا بیانگر شکست سیاست منزوی کردن جمهوری اسلامی است که ایالات متحده به شدت درصدد آن است.

وی ادامه داد: بدون شک می توان از ظرفیت تجار، بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای توسعه مناسبات بهره برد از این رو دولتمردان باید به این مهم توجه بیشتری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی نیاز به تسهیل گری وجود دارد، افزود: در واقع به عنوان مثال می توان گفت که باید برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی مشوق های مختلفی در نظر گرفته شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک هر چه میزان سطح روابط کشورمان با قاره آفریقا افزایش یابد، به همان میزان می توان به حجم صادرات غیرنفتی نیز اضافه کرد که این مهم سبب تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی نیز خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha