ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در تولید لوستر است
رئیس اتحادیه لوستر تهران:

ایران جزو ۵ کشور برتر جهان در تولید لوستر است

رئیس اتحادیه لوستر تهران گفت: تولیدات لوستر و چراغ های روشنایی و تزیینی ایرانی به دلیل کیفیت مطلوب در جهان زبانزد است و ایران جزو پنج کشور برتر جهان در این صنعت به حساب می‌آید.

به گزارش بازار، حمیدرضا منافی امروز (جمعه) در جریان افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه لوستر و چراغ های روشنایی و تزئینی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرچه آمار بیش از ۱۰ میلیون دلاری به عنوان صادرات سالیانه رسمی این صنعت عنوان می‌شود، اما بخش عمده‌ای از صادرات به صورت غیر رسمی و مسافری است که جایی ثبت نمی شود.

وی گفت: روسیه، عراق، افغانستان، کشورهای اروپای شرقی و حتی اروپایی غربی، عمده واردکنندگان لوستر های ایرانی و بازارهای هدف صادراتی تولید کنندگان ما هستند.

این مقام صنفی با اشاره به دعوت از هیات‌های تجاری خارجی برای حضور در این دوره از نمایشگاه، خاطرنشان کرد: هدف بلندمدت ما توسعه صادرات این محصولات است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بین ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات موجود در بازار از دیگر کشورها وارد می شود که به طور عمده کالاهای واسطه هستند.

منافی افزود: در سال‌های گذشته شاهد ورود محصولات آماده این صنعت به کشور بودیم، اما با توجه به کیفیت تولیدات داخلی و همچنین قیمت های رقابتی آنها، امکان رقابت چندانی با تولیدات ایرانی نداشتند.

رئیس اتحادیه لوستر تهران اضافه کرد: صنعت لوستر چند ماهی است که از صنعت چینی و بلور جدا شده است، اما قدمتی بیش از نیم قرن دارد و ۶۵۰ تولید کننده در این صنعت فعال هستند.

وی تاکید کرد: تالارداران و هتل‌داران مشتریان عمده محصولات این صنعت هستند، با این حال تولیدکنندگان آمادگی دارند مطابق با سلایق و علایق مشتریان به تولید کالا بپردازند.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha