۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری برای سرشماری ثبتی مبنا در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری برای سرشماری ثبتی مبنا در اردبیل

اردبیل _ معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری شهر گرمی به عنوان نقطه آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا انجام شده است.

فریبرز دهقان در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌ مبنای سال ۱۴۰۵ در شهر گرمی از اول دی ماه آغاز شده و همزمان با شهرهای منتخب کشور، سعی بر این است تا این آمارگیری نیز در مدت یک ماه انجام شود.

تشکیل کمیته آمارگیری به شکل ثبتی مبنا

وی مراحل اجرای آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را با هدف آمادگی سرشماری ۱۴۰۵ یادآور شد و تصریح کرد: بهنگام‌سازی نقشه‌های آماری در گرمی در دستور کار قرار گرفته بود که ما سعی کردیم نقشه‌های بلوک شهری گرمی را بهنگام‌سازی کرده و بر اساس آن جمع‌آوری اطلاعات انجام شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مرحله بعدی تعیین محدوده شهر گرمی با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری بوده که از نقشه‌های ارائه شده سازمان راه و شهرسازی و تأییدیه آنها استفاده کردیم تا محدوده این شهر برای آمارگیری مشخص شود.

دهقان از شکل‌گیری کمیته آمارگیری به شکل ثبتی مبنا خبر داد و افزود: نماینده اداره پست، ثبت احوال، شهرداری، فرمانداری، استانداری و آمار و اطلاعات استان در این کمیته عضو بوده و در جلسات شکل‌ گرفته، ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌ها را انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرار شده اداره پست گرمی یک نفر نیرو را تا ساعت ۱۷ عصر به عنوان باجه پست فعال نگه دارد تا ارائه کد پستی برای شهروندان گرمی انجام شود.

دهقان به تشکیل جلسه شورای اداری گرمی و دیگر جلسات هماهنگی و تبلیغات انجام شده در این راستا در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تبلیغات محیطی و شهری، بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی نیز در گرمی در اختیار مردم قرار گرفته تا همکاری نزدیک مردم را در اجرای این طرح شاهد باشیم.

مراجعه شهروندان به سامانه «یکپارچه ایرانیان» و «سهیم» برای ثبت اطلاعات

وی اضافه کرد: در این سرشماری قرار نیست مأموران به درب منازل مراجعه کنند بلکه خانوارها با مراجعه به سایت ثبت احوال و سامانه «یکپارچه ایرانیان» و یا «سهیم» می‌توانند اطلاعات خود را بر اساس کد پستی تکمیل کرده و در این سرشماری مشارکت کنند.

دهقان اهمیت آمار را به عنوان پایه و اساس برنامه‌ریزی، ‌ تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: برای جمع‌آوری آمار دقیق، ‌ متقن و با کیفیت نیاز به اطلاع‌رسانی اثربخش و کارآمد است که ما سعی کردیم در آمارگیری آزمایشی در گرمی این کار را با جدیت انجام دهیم.

وی اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، اعتمادسازی، آموزش و فرهنگسازی، ترغیب و تشویق برای ارائه اطلاعات درست و اطلاع‌رسانی برای جلب مشارکت دستگاه‌ها را از اقدامات مهم عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم نتایج این سرشماری که از اول تا ۳۰ دی ماه در گرمی برگزار می‌شود، شایسته و مفید فایده باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با قدردانی از همکاری فرمانداری شهرستان گرمی و مسئولان این شهرستان در اجرای آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا تصریح کرد: امیدواریم با اجرای مناسب این طرح، ‌در سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن در شهرهای مختلف استان اردبیل به صورت مناسب و در بستر الکترونیکی و غیرحضوری انجام شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha